منابع از وزارت مخابرات زیر اداره طالبان به آمو گفتهاند که دسترسی به «پلیاستور و اپاستور» در سراسر کشور محدود شده است.
در همین حال برخی از باشندگان کابل و شماری از ولایتهای کشور میگویند که دسترسی به این اپلیکیشنها مختل شده است.
منابع محلی از ننگرهار، لغمان، کنر، نورستان، پنجشیر، کاپیسا، پروان و کابل، تایید کردهاند که کاربران بدون استفاده از فیلترشکن نمیتوانند به این اپلیکیشنها دسترسی پیدا کنند.
این در حالی است که پیش از این برخی از شرکتهای مخابراتی نیز تأیید کردند که از سوی طالبان دستور یافتهاند تا فعالیت خدمات فایبر نوری را در بخشهایی از کابل در هنگام شب متوقف کنند.
برخی از کاربران این خدمات نیز میگویند که شبها دسترسی به اینترنت فایبر نوری ندارند.
اما یک منبع در وزارت مخابرات طالبان به آمو پیش از این گفت که تاکنون هیچ گونه تصمیمی بر قطع اینترنت از طرف شب گرفته نشده است.
شرکتهای مخابراتی در کشور میگویند که با محدودیتهای فراوانی از سوی طالبان روبهرو هستند. اما شهروندان میگویند که طالبان باید به جای محدودیت، برای بهبود و گسترش اینترنت تلاش کنند.
