امنیت

نخست‌وزیر پاکستان: ارتش به حمله‌های طالبان «پاسخ مناسب» داده است

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان. آرشیف

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، می‌گوید که ارتش این کشور به آن‌چه او «تجاوز بی‌دلیل» طالبان بر پاکستان خوانده، «پاسخ مناسب» داده است.

او در اکس نوشته است که نگرانی خود را از تحریکات طالبان افغانستان، گروه ارتش آزادی‌بخش بلوچ و تحریک طالبان پاکستان یا «تی‌تی‌پی» در بخش‌های مرزی میان پاکستان و افغانستان ابراز می‌کند.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین از نیروهای امنیتی این کشور به خاطر «دفع» حمله‌های طالبان در بخش‌های مرزی و منطقه خرم در ایالت خیبرپختونخوا، تقدیر کرده است.

شهباز شریف نگاشته است: ««ارتش پاکستان به تجاوز بی‌دلیل طالبان افغانستان به طور شایسته‌ای پاسخ داده است. از تمامیت ارضی این کشور به هر قیمتی دفاع خواهد شد. استفاده از خاک افغانستان برای حوادث تروریستی در پاکستان به شدت محکوم است.»

این در حالی است که حوالی عصر دیروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان، دو انفجار پی‌هم در ساحه سرک پنج تایمنی، از مربوطات حوزه پانزده امنیتی شهر کابل رخ داد؛ رویدادهای که رسانه دولتی پاکستان گفته است که ناشی از حمله هوایی این کشور بر مراکز تی‌تی‌پی بوده است.

در پی این انفجارها، شفاخانه ایمرجنسی در بیانیه‌ای گفت که ۵ تن در این انفجارها جان باخته و ۳۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این نهاد گفته که در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز هستند.

به گفته این نهاد، ۱۰ تن از زخمیان در وضعیت وخیم قرار دارند.

از طرفی هم منابع پیش از این به آمو تایید کردند که طالبان و نیروهای پاکستان از بامداد چهارشنبه تا نیمه‌های این روز، در چهار ولسوالی مرزی پکتیکا و ساحه دروازه مرزی ولسوالی سپین بولدک قندهار، باهم درگیری‌هایی داشته‌اند.

در عین حال منابع گفتند که بخش‌هایی از ولسوالی سپین بولدک قندهار نیز از سوی پاکستان هدف حمله‌های هوایی قرار گرفته است.