در پی درگیری مرزی شب گذشته میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در نقاط مختلف در امتداد مرز دیروند، رسانههای پاکستانی گزارش دادهاند که گذرگاه تورخم به روی رفتوآمد بسته شده است.
این درگیری مرزی شب گذشته رخ داد و وزارت دفاع طالبان در خبرنامه گفت حملههای آنان که یک «عملیات موفقانه انتقامجویانه» بوده، ساعت ۱۲ شب گذشته پایان یافته است.
پیش از این همچنین دفتر رسانههای قول اردوی ۲۰۱ خالد بن ولید طالبان در زون شرق کشور گفت که در درگیری مرزی شب گذشته در امتداد مرز دیورند، ۱۵ سرباز پاکستانی کشته شدند و ۱۱ پاسگاه مرزی این کشور همچنین «نابود» شدهاند.
این قول اردوی طالبان در خبرنامهای همچنین مدعی شد که طالبان دو جسد سربازان پاکستانی و شماری از اسلحه آنان به دست آوردهاند.
در این خبرنامه آمده که طالبان حملههای شب گذشته را بر اساس «اطلاعات دقیق استخباراتی» انجام دادهاند و هدف آن پاسخ به حمله هوایی جنگندههای پاکستانی بر کابل و پکتیا بوده است.
ارتش پاکستان بامداد روز یکشنبه، ۲۰ میزان، اعلام کرد که نیروهای مرزی این کشور در پاسخ به حملههای شب گذشته بر پاسگاههای مرزی این کشور، ۲۰ پاسگاه مرزی طالبان را هدف قرار دادهاند.
ارتش پاکستان همچنین گفت که تعدادی از نیروهای طالبان در منطقه خُرم به دست نیروهای پاکستانی نیز «تسلیم» شدهاند.
اما مقامهای پاکستانی در مورد تلفات این درگیری تاکنون اظهار نظر نکردهاند.
در پی این درگیری ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، در اکس نگاشت که آنان روز یکشنبه راس ساعت ۱۱ پیش از این چاشت، نشست خبری «مهم» خواهند داشت.
این درگیریها در حالی رخ دادهاند که جنگندههای پاکستانی پنجشنبهشب، ۱۷ میزان، بخشهایی از کابل، پایتخت کشور و ولایت پکتیا را بماران کردند؛ رویدادی که رسانههای این کشور هدف آن را نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان پاکستان یا تیتیپی، عنوان کردند.
اما طالبان و مقامهای پاکستانی تاکنون در مورد هدف این حمله هوایی چیزی نگفتهاند.
