کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (شنبه، ۱۲ میزان) پاکستان و ایران ۳۳۵۱ مهاجر کشور را به گونه اجباری و اختیاری اخراج کردهاند.
به گفته این کمیسیون، از این میان ۲۹۰۹ تن از پاکستان و ۴۴۲ تن دیگر از ایران اخراج شدهاند.
گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، پل ابریشم و اسلام قلعه به افغانستان برگشتهاند.
این در حالی است که در یک روز پیش از این (جمعه، ۱۱ میزان) نیز پاکستان و ایران ۵۷۰۳ مهاجر کشور را اخراج کردند که به گفته کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران، ۴۱۸۷ تن از پاکستان و ۱۵۱۶ تن دیگر از ایران اخراج شدند.
با این حال اخراج گسترده مهاجران از ایران و پاکستان در ماههای اخیر شدت گرفته و این روند فشار مضاعفی بر افغانستان وارد کرده است؛ کشوری که با بحران عمیق اقتصادی، بلایای طبیعی و نیازهای گسترده بشردوستانه دستوپنجه نرم میکند.
بسیاری از مهاجران میگویند در حالی به افغانستان بازمیگردند که این کشور با کمبود فرصتهای کاری و محدودیتهای طالبان بر آموزش زنان و دختران روبهرو است.
