منابع از هرات به آمو گفتهاند که خدمات انترنت در این ولایت برای سومین شب متوالی نیز قطع شده است.
به گفته منابع، این خدمات از ساعت ۹ چهارشنبهشب قطع شد و تا بامداد روز پنجشنبه دوباره فعال نشده است.
این در حالی است که منابع از هرات به آمو پیش از این گفتند که طالبان در این ولایت به شرکتهای ارائهکننده انترنت دستور دادهاند تا پس از این هر شب این خدماتشان را قطع کنند.
منابع میگویند که در دو شب پیش از این و به طور پیهم انترنت از ساعت ۱۰ شب تا ساعت ۸ صبح در این ولایت قطع بوده است.
مسئولان یکی از شرکتهای ارائهکننده انترنت در هرات که نخواسته نامش فاش شود، به آمو گفت که این دستور را طالبان در نشستی با مسئولان این شرکتها ابلاغ کردهاند.
طالبان به گونه رسمی تاکنون در این باره چیری نگفتهاند. باشندگان هرات نسبت به این اقدام طالبان ابراز نگرانی کردهاند.
گفتنی است که طالبان خدمات انترنت فایبرنوری و وایفای را در ۱۶ ولایت کشور از بیش از یک هفته به اینسو قطع کردهاند.
در هرات در دوشنبهشب ۱۳ ساعت خدمات انترنت قطع بود و سهشنبهشب نیز این خدمات در این ولایت قطع شد.
