هیئت اقتصادی و تجارتی ایران به رهبری محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت این کشور امروز دوشنبه به کابل آمد.
وزارت صنعت و تجارت زیر اداره طالبان هدف از سفر این هیئت را تشخیص مشکلات و موانع به منظور توسعه تجارت دوجانبه و فراهم کردن تسهیلات در بخشهای ترانزیت و سرمایهگذاریهای مشترک خوانده است.
طالبان میگویند قرار است این هیئت با مسئولان معاونیت اقتصادی، وزارتهای صنعت و تجارت، معادن و پترولیم و فوایدعامه زیر اداره آنان و اعضای سکتور خصوصی افغانستان دیدار و همچنان از خط آهن، معدن و بندر اسلام قلعه هرات دیدن کند.
پیش از این رسانههای ایرانی گزارش دادند که این سفر در ادامه دیدارهای پیشین مقامهای طالبان و ایرانی انجام میشود و هدف آن بررسی ظرفیتهای اکتشاف و استخراج معادن افغانستان است.
بر بنیاد این گزارشها، این مقام ایرانی در هرات با مقامهای طالبان دیدار خواهد کرد و از ظرفیتهای منابع طبیعی و زیرساختهای این ولایت بازدید میکند.
مقامهای طالبان در دیدارهای پیشین از طرف ایرانی خواسته بودند که در بخش اکتشاف و استخراج معادن، از تواناییهای تخنیکی و تجربی ایران استفاده شود.
ولایت هرات که در نزدیکی مرز شرقی ایران قرار دارد، بهدلیل مبادلات بازرگانی یکی از نقاط مهم روابط اقتصادی دو کشور بهشمار میرود.
