بخش رسانهای ارتش پاکستان در بیانیهای گفته است که «گزارشهای اطلاعاتی بدون هیچ شکی» دخالت فزیکی شهروندان افغانستان در «اقدامهای شنیع» و حملهها در این کشور را تایید میکند.
در این بیانیه آمده است که پاکستان از طالبان انتظار دارد که به مسئولیتهای خود عمل کنند و خاک تحت کنترولشان را برای فعالیتهای «هراسافکنی» علیه این کشور ببندند.
این در حالی است که طالبان پیش از این دخالت شهروندان کشور در حملهها علیه پاکستان و پناهگاههای گروههای مخالف دولت آن کشور، از جمله تیتیپی در خاک افغانستان را رد کردهاند.
فعالیت تحریک طالبان پاکستان یا تیتیپی و حضور اعضای این گروه در خاک افغانستان، نگرانی جدی از سوی این کشور است که مقامهای پاکستان گفتهاند بارها آن را با مقامهای طالبان مطرح کردهاند.
در همین حال ارتش پاکستان اعلام کرده است که به تاریخ ۲۰ سنبله عملیاتی را در منطقه لعل قلعه میدان، دیر سفلی ایالت بلوچستان راهاندازی کرد که در نتیجه ده عضو گروه ارتش آزادیبخش بلوچ و هفت نیروی ارتش پاکستان در این درگیری کشته شدند.
ارتش پاکستان در این بیانیه، گروه ارتش آزادیبخش بلوچ را «فتنه خوارج و گروه نیابتی تحت حمایت هند» خوانده است؛ گروهی که اخیراً از سوی ایالات متحده و کشورهای اروپایی «هراسافکن» خوانده شده است.
در این بیانیه همچنین آمده است: «عملیات پاکسازی برای از بین بردن هر گونه خارجی دیگری که در این منطقه پیدا شود و مورد حمایت هند باشد، در حال انجام است؛ چون نیروهای امنیتی پاکستان مصمم هستند که تهدید تروریزم تحت حمایت هند را از کشور ریشه کن کنند.»
ارتش پاکستان تاکید کرده که چنین عملیاتهای میتواند عزم این کشور را بیش از پیش برای از بین بردن هراسافکنان تقویت کند.
