حقوق بشر

طالبان دو تن را در غزنی شلاق زدند

عکس از آرشیف.

طالبان دو تن را در غزنی به اتهام «لواط» در ولسوالی قره‌باغ این ولایت شلاق زدند.

دادگاه عالی زیر اداره طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که آنان هر یکی از این افراد را ۳۹ دره زده‌اند و به سه سال زندان محکوم کرده‌اند.

در این خبرنامه آمده است که این افراد پس از تایید دادگاه عالی زیر اداره طالباندر محضر عام مجازات بدنی شده‌اند.

این در حالی است که طالبان پیش از این ۱۲ تن را به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر در محضر عام در کابل نیز شلاق زدند.

شهروندان کشور و شماری از فعالان حقوق‌بشر با انتقاد از رویکرد سخت‌گیرانه‌ طالبان، شلاق بستن مردم از سوی آنان را در برابر دید مردم، نقض آشکار حقوق‌بشر می‌دانند.

پیش از این گزارشگر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان در گزارش اخیرش ضمن نکوهش مجازات بدنی شهروندان کشور از سوی طالبان، گفته است که زنان و مردان در افغانستان بدون اسناد کافی از سوی طالبان و بدون محاکمه عادلانه مجازات می‌شوند؛ موردی که از زنان و دختران بیش‌تر قربانی گرفته است.