منابع از بامیان به آمو میگویند که عبدالله سرحدی، والی طالبان در این ولایت، منابع برگزاری یک برنامه شیعیان به مناسبت میلاد پیامبر اسلام شده است.
به گفته منابع، این برنامه قرار بود با حضور آیتالله واعظزاده بهسودی که از مراجع تقلید شیعیان است، در بامیان برگزار شود.
این برنامه قرار بود روز دوشنبه هفته جاری، ۱۷ سنبله، در مسجد جامع «شهید مزاری» در بامیان راهاندازی شود.
اما منابع افزودهاند که استخبارات طالبان فردی که مسئولیت هماهنگی این برنامه را به عهده داشت، بازداشت و سپس دوباره آزادش کرد.
به گفته منابع، استخبارات طالبان دلیل مخالفت با این برنامه را «توطعه علیه نظام» شان عنوان کردهاند.
اما طالبان به گونه رسمی تاکنون در این باره چیزی نگفتهاند.
