منابع محلی از خوست به آمو میگویند که یک زن و شوهرش در این ولایت به دلیل «مشکلات اقتصادی» خودکشی کردند.
به گفته منابع، این رویداد روز گذشته (سهشنبه، ۲۱ اسد) در یکی از روستاهای ولسوالی اسماعیلخیل و مندوزی این ولایت رخ داده است.
باشندگان میگویند که این خانواده از چندی به اینسو با مشکلات جدی اقتصادی مواجه بودند و توان تامین نیازهای روزمره زندگی را نداشتند. به گفته آنان، نبود زمینههای کاری و درآمد کم در این ولایت، خانوادهها را با مشکلات سخت اقتصادی رو به رو ساخته است.
این سومین مورد خودکشی در خوست در طی دو روز گذشته است. پیش از این یک جوان با شلیک گلوله در ولسوالی علیشیر و یک جوان نیز با حلقآویز کردن خود در سقف یک خانه، خود را کشتند.
بربنیاد آمارهای جمعآوری شده توسط آمو از منابع، در کمتر دو هفته اخیر، این هشتمین فردی است که در ولایت خوست خودکشی میکند.
منابع دلایل اکثر این خودکشیها را مشکلات اقتصادی، ناامیدی از آینده نامعلوم و نبود فرصتهای شغلی و درآمد جوانان عنوان کردهاند.
این در حالی است که به گفته منابع، طالبان در برخی از ولایتهای جنوب و شرق کشور، محدودیت شدیدی بر نشر تصویرهای قربانیان خودکشی در صفحههای اجتماعی و پوشش این رویدادها در رسانهها وضع کردهاند.
