منابع به آمو میگویند که طالبان به تازگی ۱۰ استاد و ۱۳ کارمند دانشگاه پولیتخنیک کابل را از وظیفه سبکدوش کردهاند.
به گفته منابع، رئيس گماشته شده طالبان در این دانشگاه به استادان هشدار داده است، در صورتی که کالایی تولید نکنند، برای شان ترفیع علمی داده نمیشود.
این در حالی است که منابع به تاریخ ۲۳ ثور سال جاری خورشیدی به آمو گفتند که طالبان تعدادی زیادی از استادان اعم از زن و مرد این دانشگاه را اخراج کردهاند.
هرچند آن زمان گفته میشد که این اخراجها در پی تایید رسمی طالبان برای کاهش بستها در نهادهای دولتی به دستور رهبر آنان صورت گرفته است؛ اما در پیوند به برکناری اخیر استادان این دانشگاه، وضاحتی داده نشده است.
طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفتهاند.
