منابع محلی به آمو میگویند بندر غلامخان که از چند هفته به اینسو به روی موترهای باربری مسدود شده بود، دوباره بازگشایی شده است.
این بندر که در بخش ترانزیت و تجارت میان افغانستان و پاکستان ارزش ویژه دارد و ۱۵ روز قبل به دلایل نامعلوم از سوی پاکستان بسته شده بود، امروز (چهارشنبه، ۲۵ سرطان) به روی تردد موترهای باربری باز شده است.
شماری از بازرگانان محلی و مردم عام با استقبال از این اقدام، گفته است که در چند هفته گذشته، بسته بودن این بندر آنان را با مشکلات زیادی مواجه ساخته بود.
مقامهای پاکستانی تا کنون به گونه رسمی در خصوص بازگشایی بندر غلامخان اظهار نظری نکردهاند. اما عابدالله فاروقی، سخنگوی پولیس مرزی طالبان، بازگشایی این بندر را در خوست تایید کرده است.
بندر غلامخان یکی از گذرگاههای مهم مرزی افغانستان است که فاصله نزدیکی حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر با بندر کراچی پاکستان دارد.
این بندر برای انتقال و حمل و نقل اموال تجاری از افغانستان به بندر کراچی و دیگر بخشهای پاکستان، ارزان قیمت و مهم خوانده میشود.
