کمیسیون طالبان برای استرداد زمینهای غصبشده روز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که تاکنون ۶۶ هزار جریب زمین در کابل بهعنوان ملکیت دولتی تشخیص داده شده و بازپس گرفته شده است.
این کمیسیون افزود که تا کنون بیش از ۱۲.۷ میلیون جریب زمین را در سراسر کشور بهعنوان دارایی دولت ثبت کرده است.
همچنین، اعضای این کمیسیون گفتهاند که فعالیت آن تا زمان تأسیس یک وزارت جدید توسط طالبان ادامه خواهد یافت.
در این نشست خبری، اعضای کمیسیون تأکید کردهاند: «پروژه کابل جدید که در ساحهٔ ولسوالی دهسبز تطبیق میشود، پروژهای مهم در راستای توسعه کابل و حل مشکل بیسرپناهی است.»
به گفته طالبان، برای اجرای این پروژه ۳۷۰ هزار جریب زمین تثبیت و اختصاص یافته است.
پروژه کابل جدید نخستینبار در زمان حکومت پیشین راهاندازی و افتتاح شد. با روی کار آمدن طالبان، این پروژه بار دیگر توسط آنها افتتاح گردید.
با این حال، با گذشت نزدیک به چهار سال از حاکمیت طالبان، کار عملی پروژه تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته است.
