امنیت

ایمرجنسی: در انفجارهای کابل ۵ تن کشته و ۳۵ تن زخمی شدند

عکس از انفجار عصر چهارشنبه در جاده پنج تایمنی شهر کابل

شفاخانه ایمرجنسی در بیانیه‌ای گفته است که در انفجارهای امروز در کابل ۵ تن جان باخته و ۳۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این نهاد گفته که در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز هستند.

به گفته این نهاد، ۱۰ تن از زخمیان در وضعیت وخیم قرار دارند.

به گفته این سازمان، انفجارها حوالی ساعت چهار پس از چاشت و در چند کیلومتری مرکز جراحی ایمرجنسی در کابل رخ داده‌اند.

دژان پنیچ، رئیس دفتر ایمرجنسی در افغانستان، در بیانیه‌ای گفته است: «با رسیدن آمبولانس‌هایی پر از زخمی به بیمارستان، متوجه شدیم که انفجارهایی در نزدیکی مرکز ما رخ داده است. تاکنون ۴۰ مجروح به ما منتقل شده‌اند که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز حضور دارند. بیشتر آنان دچار جراحات ناشی از ترکش، ضربه‌های شدید و سوختگی هستند. متأسفانه پنج نفر هنگام رسیدن به بیمارستان جان باخته بودند.»

او افزوده است که آمار ارائه‌شده موقتی است و بررسی‌ها برای ارزیابی کامل تلفات و خسارات ادامه دارد.

در حالی‌که طالبان علت این رویداد را «آتش‌سوزی در یک تانکر سوخت» اعلام کرده‌اند، رسانه دولتی پاکستان (پی‌تی‌وی) گزارش داده که این انفجارها ناشی از حملات هوایی ارتش پاکستان بوده است.