ساینس و تکنالوژی

اپل از هدست پیشرفته‌ خود رونمایی کرد؛ قیمت ۳هزارو ۴۹۹ دالر

شرکت اپل از تازه‌ترین محصول سخت افزاری خود که هدستی با نام «اپل پرو ویژن» است در مراسمی در کالیفورنیای ایالات متحده امریکا رونمایی کرد.

این محصول که حجمی کوچک دارد از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار است.

تیم کوک، رییس اجرایی اپل گفت: «ویژن پرو، یک کمپیوتر جدید است که از یکپارچه‌سازی جهان واقعی با جهان دیجیتل، یک واقعیت ترکیبی ایجاد می‌کند. این نخستین محصول اپل است که از طریق آن می‌بینید، نه به آن. شاید آشنا به نظر برسد، اما تازه است. از طریق آن می‌توانید طوری با محتوای دیجیتل ارتباط برقرار کنید که انگار در مکان فیزیکی شما استند.»

این فناوری با چشم، دست و زبان کار می‌کند.

کاربر تنها با دیدن می‌تواند در این سیستم جستجو کند و وقتی به اپلیکیشن‌ها نگاه کنید، فعال می‌شوند.

هر عنصر گرافیکی به حرکات چشمان شما واکنش نشان می‌دهند. می‌توانید انگشتان خود را به هم بچسپانید تا چیزی را انتخاب کنید.

ترکیب دست‌ها و چشم‌ها، تجربه‌ای سحر آمیز به وجود خواهد آورد، درست مثل آن که مغز شما این روند را راهنمایی کند.

ظاهرن استقبال مردم از این محصول، بسیار خوب بوده است.

کارولینا مینالزی، بنیان‌گذار نهاد قلب فن‌آوری در این باره گفت: «فکر می‌کنم که این محصول بهتر از انتظار بود. اگر واکنش مردم را می‌دیدید، بسیار هیجان زده بود. قیمت این محصول هنوز نمی‌تواند در بازارهای بزرگ توجیه شود؛ اما از دیدن من، وقتی به سرمایه‌گذاری که روی این محصول شده دقت کنیم، می‌بینیم که این قیمت‌گذاری ممکن است درست باشد. یک تفاوت جالب این بود که این بار اپل نخست از دید سازمانی در مورد یک محصول صحبت کرد و سپس آن را به خریداران معرفی کرد. قبلاً اپل در مورد هیچ محصولی این کار را نکرده بود.»

اپل می‌گوید که این هدست ۳ هزار و ۴۹۹ دالر قیمت خواهد داشت و از اوایل سال آینده میلادی نخست در ایالات متحده و سپس در کشورهای دیگر جهان برای فروش عرضه خواهد شد. شرکت‌هایی دیگری مانند مِتا هم روی محصولات مشابه کار می‌کنند.