بازرگانی

سه خبر کوتاه اقتصادی

اظهارات جدید سازمان ملل متحد درباره افزایش شمار نیازمندان در کشور، تمایل چین برای سرمایه‌گذاری در معادن سنگ تالک و سفر کارمندان راه آهن افغانستان برای آموزش به ایران را در بسته اخبار جهان بخوانید.

ملل متحد: شمار نیازمندان در افغانستان افزایش یافته است

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه ملل متحد گزارش داده است که افغانستان با بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان روبرو است و دو سوم جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی، به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

در این گزارش آمده است که شمار افراد نیازمند به کمک در افغانستان، نیم میلیون تن افزایش یافته است و شمار این افراد به نزدیک به ۲۹ میلیون تن می‌رسد.

بربنیاد یافته‌های این گزارش، از ماه جون تا دسامبر سال روان میلادی، برای رساندن کمک به بیست میلیون تن، به بیش از ۲.۲ میلیارد دالر نیاز است.

تمایل چین برای سرمایه‌گذاری در معادن سنگ تالک

یک سرمایه‌گذار چینایی در دیدار با سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان خواهان سرمایه‌گذاری در معادن سنگ تالک افغانستان شده است.

وزارت معادن و پترولیم طالبان در توئیترش نوشته است که شهاب الدین دلاور در این بخش به سرمایه‌گذار چینایی، تعهد همکاری داده است.

دیروز گروهی از سرمایه‌گذاران چینایی در دیدار با سرپرست وزارت انرژی و آب طالبان علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی از زغال سنگ ابراز کردند.

کارمندان راه آهن افغانستان برای آموزش به ایران رفتند

اداره راه آهن طالبان، شماری از کارمندانش را برای آموزش‌های فنی راه آهن به ایران فرستاد.

این اداره در توئیترش نوشته است که این کارمندان پس تکمیل فراگیری این دوره‌ی آموزشی، در بخش راه آهن خواف-هرات گماشته خواهند شد.

راه آهن خواف هرات افغانستان را با ایران وصل می کند و چندی پیش، محموله آزمایشی از طریق این راه وارد کشور شد.