جهان

زلنسکی: آینده اوکراین به نتیجه نبردها در شرق این کشور بستگی دارد

همزمان با ادامه حملات نیروهای روسیه بالای اوکراین، ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور این کشور در یک پیام تصویری گفته است که آینده اوکراین به نتیجه نبردها در شرق از جمله باخموت بستگی دارد.

شهر معدنی ویران شده باخموت به مرکز تهاجم روسیه تبدیل شده است و از زمان جنگ جهانی دوم در اروپا، این خونین ترین نبرد پیاده نظام دو کشور است که از چند ماه بدینسو جریان دارد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد: «تنها جنگجویان ما و فشار جهانی بر روسیه تضمین موثری برای حفاظت از آزادی اوکراین، کل اروپا و جهان آزاد است. مثل همیشه، امروز، من با فرماندهان و اطلاعات خود در تماس بودم. این بسیار سخت است. شرق بسیار دردناک. ما باید قدرت نظامی دشمن را از بین ببریم و آن را نابود خواهیم کرد. بیلوهوریوکا و مارینکا، آودیوکا و باخموت، وهلهدار و کامیانکا، و جاهای دیگر سرنوشت آینده ما و آینده همه اوکراینی ها که برای آن مبارزه می کنند، تعیین خواهد کرد.»

در همین حال جبهه‌ها، سربازان اوکراینی روز دوشنبه گفتند که در حال دفع حملات در نزدیکی کرمینا در شمال شهر باخموت هستند. نبرد نفس گیر در میان جنگل ها در هشت کیلومتری این شهر جریان دارد؛ جایی که هر لحظه صدای پرتاب توپ و انفجار گلوله شنیده می‌شود.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: «هفته‌های آینده برنامه قرار است که از نقطه نظر ارتباطات بین المللی و به منظور تقویت دفاع خود و به منظور تقویت مواضع اوکراین در امر مبارزه برای عدالت، یعنی در جنگ برای مجازات قاتلان روسی، کاملا فعال بمانیم. خبرهایی در راه خواهد بود.»

این در حالی است که روسیه در حملات تازه نیروها و تجهیزات نظامی اوکراینی در مناطق مختلف هدف قرار داده است.

مقام‌های اوکراینی نیز گفته‌اند که در حمله موشکی روسیه به شهر کراماتورسک در شرق این کشور یک غیرنظامی کشته و سه غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.