جهان

کوریای جنوبی در باره ارسال تسلیحات به اوکرایین پاسخ منفی نداد

کوریای جنوبی در را برای بازنگری در ممنوعیت ارسال تسلیحات از سوی سئول به اوکرایین باز گذاشته است. لی جونگ سوپ وزیر دفاع کوریای جنوبی امروز سه شنبه ۳۱ جون ۲۰۲۳ گفته است که از نیاز جدی اوکرایین به تلاش های بین-المللی آگاهی دارد. او تاکید کرده است که این نیازها توجه دولت کوریا را نیز به خود جلب کرده است.

واشنگتن پوست گزارش داده است که آقای لی در یک کنفرانس خبری با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، یک روز پس از آن چنین گفته است که، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از کوریای جنوبی خواست تا سیاست صادرات کالاهای دفاعی خود را «فقط برای مقاصد صلح آمیز» تغییر دهد.

روز گذشته ینس استولتنبرگ، دبیرگل ناتو در جریان سفر خود به سئول گفته بود که، کشورهایی مانند آلمان، ناروی و دیگران، موضع خود را در این خصوص تغییر داده‌اند. او تاکید کرده بود:« بخاطری که آنها متوجه شدند که وقتی شما با یک تهاجم وحشیانه روبرو هستید، جایی که یک قدرت بزرگ – روسیه – به شکلی آشکار به دیگری حمله می‌کند. در اوکرایین دیده‌اند، اگر به آزادی اعتقاد داریم، اگر به دموکراسی اعتقاد داریم، اگر نمی‌خواهیم استبداد و استبداد پیروز شود، آن‌ها به سلاح نیاز دارند.»

وزارت دفاع امریکا پنجشنبه گذشته بیان کرد بود که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور به کره و فیلیپین سفر خواهد کرد تا بر مشارکت های دفاع منطقه ای تاکید کند.

تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی، حمله¬ی روسیه به اوکرایین و تجارت تسلیحات بین روسیه و کره شمالی از مسایلی گفته شده که قرار است آقای آستین با مسوولان این دو کشور در مورد آن صحبت کند.

چندی پیش الجزیره گزارش داده بود که روسیه می‌گوید تحویل تانک‌های تهاجمی ناتو به اوکرایین شاهدی از دخالت «مستقیم و فزاینده» مریکا و اروپا در جنگ است.