جنوب آسیا

پولیس پاکستان بررسی‌ها در باره چگونگی حمله بر مسجدی در پشاور را متوقف ساخت

پولیس پشاور بررسی ها و جستجوی بازماندگان بم‌گذاری در مسجدی در پشاور را که ویژه نظامیان پاکستان بود، متوقف ساخت.

واشنگتن پوست به نقل از محمد اعظم خان یک مقام پاکستانی در شمال غرب این کشور، گزارش داده است که در این رویداد ۹۵ تن کشته شدند و ۲۲۱ تن دیگر زخم برداشته اند.

آقای خان گفته است:« این یکی از مرگبارترین حملاتی است که تاکنون علیه نیروهای امنیتی پاکستان انجام شده است».

در حالی که ساعاتی پس حمله مرگبار بر مسجد نظامیان پاکستانی در پشاور ، مسوولیت این انفجار را تحریک طالبان پاکستان پذیرفت.

پس از آن سخنگوی تحریک طالبان پاکستان انجام این‌حمله توسط تی تی پی را رد کرد و گفت که چنین حمله‌ای به یک عبادت‌ پر از نمازگزار، غیراسلامی است.

تحریک طالبان پاکستانی گروه‌ نزدیگ به طالبان افغانستان است که با میانجی‌گری این‌گروه در حال گفت‌وگو های صلح با دولت پاکستان است، تحریک طالبان پاکستان گفته است که این حمله را در انتقام به کشته شدن رهبرشان انجام داده اند.

سید مسعود شاه، یک مقام ارشد پلیس و وزیر در دولت موقت فعلی استان خیبر پختونخوا، گفته است: «این باید به طور کامل بررسی شود که چگونه بمب‌گذار موفق شد با عبور از تمام پست‌های بازرسی به هدف برسد. “این بدون “حمایت” امکان‌پذیر نیست. به نظر می‌رسد بمب‌گذار به خوبی از منطقه آگاه است و ممکن است قبل از اجرای نقشه‌اش از آن نقطه بازدید کرده باشد».

با این‌حال، رسانه‌های پاکستانی گزارش‌داده اند که مقام های این کشور در آستانه‌ی انتخابات ملی، در تلاش برای مهار یک بحران اقتصادی بی سابقه ای هستند که پاکستان را در آستانه عدم پرداخت بدهی خارجی‌اش قرار داده است.