افغانستان

ترمپ کارزار خود برای انتخابات را آغاز کرد

عکس از کاخ سفید

دانلد ترمپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خود را آغاز کرد. آقای ترمپ می‌گوید او نسبت به هر زمان دیگری “متعهد تر” است.

دانلد ترمپ دو ماه پس از اعلام نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحد امریکا روز شنبه ۹ ماه دلو کارزار انتخاباتی خود را با حضور در دو همایش طرفداران اش در ایالات های نیو همپشر و کارولینای جنوبی آغاز کرد.

ترمپ که در شهر کلمبیا، ایالت کارولینای جنوبی رهبری گروه اش را برای این ایالت معرفی میکرد گفت” همه با هم کار نا تمام خود را که با شکوه ساختن مجدد ایالات متحده است را کامل میسازیم”.

ایالت کارولینای جنوبی یکی از ایالات کلیدی برای انتخاب نامزد حزب جمهوری خواه به حساب میاید.

ترمپ و تیم کارزار انتخاباتی اش امیدوار اند با جذب حمایت این ایالت و سایر ایالت های کلیدی جمهوری خواه، کُندی و بی رونق بودن کارزار انتخاباتی شان را جبران کنند.

ترمپ در دیگر توقف خود در تجمع سالانه جمهوری خواهان ایالت نیو همپشیر گفت” آنها گفتند که او کمپین نمیکند، او تجمع (هواداران) برگزار نمیکند، شاید او در این قدم شکست خورده است”. وی در ادامه افزود “ اما من امروز خشمگین تر و متعهد تر از هر زمانی دیگر هستم”.

آقای ترمپ به موضوعات مهم کارزار خود از جمله مهاجرت و جرایم نیز پرداخت و تأکید کرد که راه کار های وی کاملأ مخالف راه کار های رئیس جمهور بایدن خواهد بود.

هر چند ترمپ تا اکنون تنها فرد است که رسمأ نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا اعلام کرده است، انتظار میرود رقبا درون حزبی او از جمله ران دی سانتس فرماندار ایالت فلوریداو مایک پنس معاون سابق ترمپ نیز کارزار های خود را در ماه های آینده آغاز کنند.

ران دی سانتس، فرماندار فلوریدا، جدی ترین رقیب آقای ترمپ در اهراز نامزدی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده به شمار میرود.

هر چند آقای ترمپ تاکنون نیز در سرنظر سنجی های درون حزبی بخت اصلی اهراز نامزدی حزب جمهوری خواه است.

در همین خصوص ترمپ در یک مصاحبه با اسوشیتد پرس گفت که تصمیم احتمالی آقای دی سانتس، برای رقابت با او “عمل بی وفایی” خواهد بود.

ترمپ در حال کارزار ریاست جمهوری اش را آغاز میکند که در چندین قضیه از جمله شورش هواداران اش در حمله به ساختمان کنگره و نگهداری اسناد محرم دولت فدرال در خانه اش زیر تحقیقات قضایی قرار دارد.