افغانستان

یک طالب همسر ۳۵ ساله اش را با پنج گلوله به قتل رساند

منابع در ولایت نیمروز از قتل یک زن جوان از سوی همسرش که یک عضو گروه طالبان است خبر می دهند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار آمو گفت که شنبه اول ماه دلو یک زن ۳۵ ساله با ضرب ۵ گلوله از سوی همسرش در جاده چهل متره شهر زرنج به قتل رسیده است. به گفته‌ی این منبع، جسد این خانم را برادرانش به شفاخانه ولایتی زرنج برده اند.

منبع می افزاید که این زن گلدسته نام داشت و باشنده اصلی ولایت قندهار بود. او ۱۲ سال پیش ازدواج کرده بود و پنج کودک داشت.

به گفته این منبع همسر گلدسته عضو گروه طالبان است و در یکی از نهادهای دولتی زیر اداره این گروه کار می کند.

 بربنیاد اطلاعات این منبع، همسر گلدسته سال پیش ازدواج دوم کرده بود و گلدسته را مورد خشونت قرار می داد. کسانی که گل دسته را می شناسند، می گویند که همسرش «نفقه» او را پرداخت نمی کرد و هنگامی که طلاق خواست همسرش او را به گلوله بست.

این منبع که شناخت نزدیک از این قربانی دارد می گوید: «حادثه زمانی اتفاق افتاد که گلدسته به منظور روشن کردن سرنوشت خود نزد شوهرش آمده و از او درخواست نفقه نموده بود و می خواست همراه برادرش زندگی کند. میان‌شان جنگ شد، شوهرش عصبی شده و با تفنگچه که در دست داشت بر او ۵ گلوله شلیک نمود و جسد را داخل خانه انداخت و خودش بیرون شد.»

نزدیکان گلدسته می گویند قتل در خانه همسر وی رخ داده است و همسایه‌ها به برادارانش اطلاع دادند. آنان جسد را به شفاخانه بردند و روز یک‌شنبه ۲ ماه دلو جسد او را دفن کردند.

به گفته این منابع همسر گلدسته که در ولایت فراه در میان طالبان دارای صلاحیت است برادران او را تهدید به مرگ کرده است. از همین رو پرونده قتل گلدسته زیر بررسی قرار نگرفته است.

این منبع افزود «گلدسته زنی با حوصله و صبور بودُ اما زمانی‌که تقاضای حق و عدالت کرد برایش جزای مرگ را دادند. این پاسخ طالب به زنی است که حق و عدالت می خواهد.”

خواستیم در این مورد نظر گل محمد قدرت، سخنگوی پولیس طالبان را داشته باشیم، اما وی از این موضوع اظهار بی خبری کرد.