ورزش

تیم کرکت سیدنی تندر قراردادش را با فضل‌الحق فاروقی لغو کرد

تیم کرکت سیدنی تندر که جزء تیم‌های لیگ بیست آوره (بیگ‌باش) استرالیا است، قرارداد خود را با فضل‌الحق فاروقی بازی‌کن محبوب تیم ملی کرکت افغانستان لغو کرده‌است.

این درحالی است که بازی‌های لیگ برتر استرالیا هنوز هم ادامه دارد .

فضل‌الحق، توپ‌انداز تیم ملی کرکت افغانستان با تیم سیدنی تندر قراداد ۹ بازی را امضا کرده بود که در ۴ بازی پنج ویکیت به نفع تیمش به دست آورده بود.

بربنیاد معلومات مسؤولان لیگ بیگ‌باش، در ۱۵سپتامبر بر ضد فاروقی شکایت ثبت شده و بورد کرکت استرالیا بررسی‌های خود را در این باره آغاز کرده‌است.

بورد کرکت استرالیا اطلاعات مربوط به این پرونده را مخفی نگاه داشته‌ و در این مورد وضاحت نداده‌است که شکایت در چه موردی بوده و چرا سبب لغو قرارداد تیم سیدنی تندر با فاروقی شده‌است.

مسؤولان این تیم تنها گفته‌اند که برخورد فاروقی خارج از ارزش‌های آنان بوده و از این‌رو فیصله شده تا قرارداد با او لغو شود.

لی حرمن، مسؤول اجرایی کرکت استرالیا و مدیر عمومی تیم سیدنی نیز تأکید کرده‌است که برخورد فضل‌الحق فاروقی خارج از ارزش‌های آنان بود و تصمیم گرفته شد تا قرارداد با وی ملغا شود.

آقای حرمن همچنان افزوده‌است: «توجه ما کمک کردن به آنها است که در این قضیه آسیب دیده‌اند.»

فضل‌الحق فاروقی ۲۲ سال دارد و از بازی کنان محبوب کرکت در افغانستان است که با درخشش خوب خود توانست برای نخستین بار به لیگ مشهور بیگ‌باش راه یابد.