ساینس و تکنالوژی

پیشنهاد دوباره ایلان ماسک برای خرید تویتر به قیمت اصلی آن

رسانه‌های امریکایی گزارش داده اند که ایلان ماسک، سرمایه‎گذار امریکایی، بار دیگر پیشنهاد کرده است تویتر را با قیمت اصلی آن خریداری کند.

بر أساس این گزارش‌ها، دو تن از همراهان ماسک گفته اند که وی پیشنهاد معامله تویتر را با قیمت ۵۴.۲۰ دالر برای هر سهم ادامه دهد.

ماسک پیشنهاد جدید خود را به یکبارگی در نامه‌ای ارسال کرد و تویتر در حال بررسی این موضوع است که آیا این پیشنهاد را بپذیرد یا خیر. واشنگتن پوست به نقل از یک منبع نوشته است که در نامه ماسک آمده است که آنان آماده¬ی بستن قرارداد و پایان دادن به همه دعواها هستند.

به گفته یکی از افراد، توییتر در حال بررسی این پیشنهاد است و حداقل تا یک روز دیگر اقدامی نخواهد کرد. به گفته این فرد، از آنجایی که بی اعتمادی زیادی در هر دو طرف وجود دارد، رهبران تویتر این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این نامه نشان دهنده یک مانور قانونی است یا خیر.

واشنگتن پوست نوشته است که متن‌های ایلان ماسک نشانگر مشکلی است که منجر به مناقصه توییتر شده است.

یک سخنگوی شرکت توییتر گفته است که ایلان ماسک با تجدیدنظر در تصمیم خود، به معامله خرید این شبکه اجتماعی به ارزش ۴۴ میلیارد دالر پایبند می‌ماند.

ماسک در ماه جون امسال برای پایان دادن به خرید برنامه‌ریزی شده ۴۴ میلیارد دالری خود از توییتر خبرداد و تویتر در واکنش به این تصمیم او را به دادگاه برد تا او را مجبور به انجام این معامله کند. این دادگاه برای ۱۷ اکتبر برنامه ریزی شده است.

نشر این خبر سهام توییتر را ۱۲.۷ درصد افزایش داد و بهای سهام شرکت موترسازی تسلا نیز ۲.۴ درصد بالا رفت.