وزارت خار جه زیر اداره طالبان میگوید که ۱۰۸ تن از شهروندان کشور از زندانهای امارات متحده عربی آزاد شدهاند.
به گفته این وزارت، این شهروندان کشور از سوی دولت امارات متحده عربی به مناسب «روز ملی» این کشور آزاد شدهاند.
در خبرنامه طالبان آمده است که شماری از این شهروندان آزادشده کشور به افغانستان برگشتهاند و تلاشها برای انتقال افراد باقیمانده به کشور، پس از طی مراحل قانونی، ادامه دارد.
طالبان این اقدام دولت امارات متحده عربی را «بشردوستانه» خواندهاند و از این کشور قدردانی کرده است.
همزمان با این وزارت مهاجران اداره طالبان گفته است که بیش از ۱۰۰ شهروند کشور از زندانهای پاکستان نیز آزاد شدهاند.
این وزارت این شهروندان کشور را «مهاجران» گفته و افزوده است که آنان از یک روز تا دو ماه را در زندانهای مختلف پاکستان سپری کردهاند.
این در حالی است که انتقادها از عدم توجه به وضعیت شهروندان زندانی افغانستان در خارج از کشور نیز وجود دارد.
برخی از آگاهان، نبود دولت مشروع و عدم پاسخگویی به شهروندان را از عوامل اصلی بیسرنوشتی زندانیان افغانستان در کشورهای دیگر میخوانند.
