جنوب آسیا

شمار قربانیان سیلاب‌های پنجاب پاکستان به ۳۳ تن رسید

شمار قربانیان سیلاب‌های ویرانگر در ایالت پنجاب پاکستان به ۳۳ تن رسیده و بیش از دو میلیون تن دیگر یا خانه‌های شان را ترک کرده‌اند و یاهم خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی شان آسیب دیده است.

مقام‌های پاکستانی می‌گویند که تاکنون ۷۵۰ هزار تن از منطقه‌های سیل‌زده تخلیه و حدود ۲,۲۰۰ روستا نیز زیر آب رفته است.

رودخانه‌های سَتلُج، راوی و چناب در وضعیت فوق بحرانی قرار دارند و خطر طغیان در شهرهایی چون ملتان و مظفرگر جدی است.

در شمال پاکستان نیز، بارش‌های شدید و ذوب یخچال‌ها در گلگت-بلتستان و خیبرپختونخواه سبب سیلاب‌های ناگهانی شده و در پیشاور جان دست‌کم یک کودک را گرفته است.

مقام‌های وضعیت را بحرانی اعلام کرده و هشدار داده اند که خطر سیلاب‌های بسیار شدید تا ۳ سپتمبر ادامه خواهد داشت.