جهان

سه خبر کوتاه از جهان

خسارت میلیونی به اموال عمومی در اسلام آباد، آغاز تلاش‌های چین برای پایان جنگ اوکراین و سفر زلنسکی به لندن را در بسته اخبار جهان بخوانید.

۲۵۰ میلیون روپیه خسارت به تاسیسات عمومی پاکستان

هرج و مرج هفته گذشته در اسلام آباد پایتخت پاکستان پس از بازداشت عمران خان نخست وزیر پشین پاکستان، ۲۵۰ میلیون روپیه پاکستانی به تاسیسات عمومی این کشور خسارات وارد کرده است.

دست کم ۷۶ نفر در شهر راولپندی در پیوند به خشونت های هفته گذشته نیز بازداشت شده‌اند.

در همین حال، تظاهرات هنوزم هم در قسمت های از اسلام آباد ادامه دارد و خدمات انترنتی هنوز هم به حالت عادی برنگشته است.

روز دو شنبه اعضای جنبش دموکراتیک پاکستان در برابر تصمیم دادگاه عالی این کشور مبنی بر تصویب وثیقه حمایتی برای عمران خان، تظارهرات کردند و خواستار لغو وثیقه شدند.

آغاز تلاش‌های چین برای پایان جنگ اوکراین

لی هوی، فرستاده ویژه چین در امور آسیا و اروپا برای گفتگو در مورد حل و فصل بحران اوکراین به روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی سفر می‌کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبر گفت که آقای لی روز دوشنبه سفرش به روسیه، اوکراین، لهستان، فرانسه و آلمان را آغاز می‌کند.

این سفر در حالی صورت خواهد گرفت که چند هفته پیش شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود تماس تلفنی داشت و در مورد جنگ اوکراین گفتگو کردند.

زلنسکی به لندن رفت

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در یک سفر از پیش اعلام نشده برای دیدار با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا به لندن سفر کرده است.

زلنسکی در توئیتی گفته است که با “دوست” خود آقای سوناک برای انجام “مذاکرات اساسی” دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که به کیف برای مقابله با تهاجم روسیه موشک‌های دوربرد میفرستد.

آقای زلنسکی در روزهای اخیر برای تقویت حمایت از اوکراین با شماری از رهبران غربی دیدار کرده است.