ورزش

روزهای نفس‌گیر جام جهانی فوتبال در قطر

در ادامه‌ی بازی‌های جام جهانی فوتبال قطر، شماری از تیم‌ها صعود شان به مرحله‌ی یک شانزدهم را قطعی کرده‌اند.

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از نزدیک به دو هفته به این‌سو، بین ۳۲ تیم در قطر ادامه دارد.

در ادامه‌ی این بازی‌ها، سرنوشت شماری از تیم‌ها برای رفتن به مرحله‌ی حذفی یا حذف شدن از گردونه‌ی رقابت‌ها مشخص شده‌است.

در گروه a تیم‌های ملی فوتبال هالند با ۳ بازی و ۷ امتیاز به ترتیب اول، تیم ملی فوتبال سنگال با ۳ بازی و ۶  امتیاز در رده‌ی دوم، تیم ملی اکوادور با ۳ بازی و ۴ امتیاز تیم سوم و تیم ملی فوتبال قطر با ۳ بازی و صفر امتیاز در رده‌ی آخر قرار گرفت و دیگر امیدی برای صعود از این گروه ندارد و با این نتایج، اولین میزبان جام جهانی لقب گرفت که ضعیف‌ترین نتایج را کسب کرد.

در کنار این و از گروه b تیم ملی فوتبال انگلیس با ۳ بازی و ۷ امتیاز در رده‌ی اول، تیم ملی ایران با ۳ بازی و سه امتیاز در رده‌ی سوم، تیم امریکا با ۳ بازی و ۶ امتیاز در رده‌ی دوم و تیم ملی ولز با ۳ بازی و یک امتیاز در رده‌ی آخر گروه  bقرار داشته‌است.

تیم‌های امریکا و انگلیس صعود خود را از این گروه قطعی کردند.

از گروه C نیز تیم ملی لهستان با دو بازی و چهار امتیاز در رده‌ی اول، تیم ملی فوتبال ارجنتاین با دو بازی و سه امتیاز در رده‌ی دوم، عربستان سعودی با دو بازی و سه امتیاز در رده‌ی سوم و تیم ملی فوتبال مکسیکو با دو بازی و یک امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفته‌اند.

در سوی دیگر، تیم قدرت‌مند فرانسه با دو بازی و شش امتیاز در رده‌ی اول، تیم ملی فوتبال استرالیا با دو بازی و سه امتیاز در رده‌ی دوم، تیم کشور تونس با دو بازی و یک امتیاز سوم و تیم فوتبال دنمارک نیز با یک امتیاز در آخر جدول گروه D قرار گرفته‌اند.

بین تیم‌های گروه E نیز بازی‌ها به شکلی انجام شد که تیم ملی فوتبال اسپانیا با دو بازی و چهار امتیاز در رده‌ی اول، تیم ملی جاپان با دو بازی و سه امتیاز در رده‌ی دوم، کاستاریکا با دو بازی و سه امتیاز در رده‌ی سوم و تیم ملی آلمان با دو بازی و یک امتیاز در آخر جدول قرار گرفته که تمام چهار تیم این گروه نیز، امیدوار به صعود در بازی‌های آخر شان هستند.

از گروه F هم تیم ملی فوتبال کرواسی با دو بازی و چهار امتیاز در رده‌ی اول، تیم ملی مراکش با دو بازی و چهار امتیاز در رده‌ی دوم، تيم ملي فوتبال بلجیم با دو بازی و سه امتیاز در رده‌ی سوم و تیم کانادا با دو بازی و صفر امتیاز در آخر جدول قرار گرفت و کانادا پس از قطر، دومین تیمی است که شانس صعود به مرحله‌ی بعد را ندارد.

تیم پُرستاره‌ی برازیل در گروه G با دو بازی و شش امتیاز در رده‌ی اول، تیم سویس با دو بازی و سه امتیاز در رده‌ی دوم، تیم کشور کامرون با دو بازی و یک امتیاز در رده‌ی سوم و تیم صربستان نیز با دو بازی و یک امتیاز در رده‌ی چهارم این گروه قرار دارند.

در گروه H که آخرین گروه است، تیم‌های این گروه نیز با هم به رقابت پرداختند و تیم پرتگال با دو بازی و شش امتیاز در رده‌ی نخست، تیم فوتبال غنا با دو بازی و سه امتیاز در جای‌گاه دوم، تیم اروگوئه با دو بازی و یک امتیاز در رده‌ی سوم، و تیم کوریای جنوبی همچنین با دو بازی و یک امتیاز در قعر جدول این گروه قرار دارد. هرچند بازی سوم هر تیم در مرحله‌ی گروهی این رقابت‌ها باقی مانده‌است؛ اما شماری از تیم‌های ملی کشورها مانند فرانسه، برازیل و پرتگال صعود شان به مرحله‌ی حذفی این جام را مُسَجل کرده‌اند.

البته بازی‌های دوم تیم‌ها در جام جهانی قطر، با امید به صعود بعضی از تیم ها به مرحله‌ی بعدی به همراه بوده‌است؛ اما تکیلف آنان در بازی های سوم و آخر مرحله‌ی گروهی جام جهانی مشخص خواهد شد.

قرار است با پایان بازی سوم هر تیم در مرحله‌ی گروهی، دو تیم برتر از هر گروه به مرحله‌ی حذفی یا یک شانزدهم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یابند و شمارِ تیم‌های صعود کننده ۱۶ تیم خواهد بود.