جنوب آسیا

عمران خان دست داشتن در قتل یک وکیل را رد کرد

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان اتهام دست داشتن در قتل یک وکیل پاکستانی به نام عبدالرزاق توسط افراد مسلح را رد کرده است.

پولیس یک پرونده «کمک به قتل» علیه خان ۷۰ ساله ثبت کرده است.

عبدالرزاق دادخواستی را علیه عمران خان به دادگاه ارایه و وی را متهم به فتنه گری پس از برکناری از سمت نخست وزیری کرده بود.

پولیس گفته است که رزاق روز سه شنبه در راه دادگاه از سوی افراد مسلح موترسایکل سوار هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

سراج احمد احمد پسر این وکیل که خود نیز یک وکیل است گفته است که عمران خان در این قتل دست داشته است. اما عمران خان این ادعاها را رد کرده است.

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان گفت: «خانواده‌اش می‌گویند که او به دلیل اختلاف خانوادگی به قتل رسیده است. او حدود ساعت ۹:۳۰ کشته شد و در عرض چهار ساعت پس از قتل، وزیر قانون یک نشست خبری گفت که عمران خان پشت آن بوده است. تنها در عرض چهار ساعت، فکر کنید! وقتی قتلی اتفاق می‌افتد، انتظار می‌رود که یک تحقیق کامل انجام شود. در عرض چهار ساعت به این نتیجه می رسند که عمران خان دست به قتل زده است.»

عمران سال گذشته با عدم رای اعتماد از سوی مجلس نمایندگان برکنار شد و از آن زمان تا هنوز ده ها پرونده علیه وی در دادگاه به ثبت رسیده است. عمران تمام این پرونده‌ها را ساختگی خوانده و گفته است که علیه وی توطئه صورت گرفته است.

او گفت: «من باید روز پنجشنبه به اسلام آباد بروم و برای ۱۶ پرونده ام وثیقه بگیرم. آیا این اتفاق برای هیچ رهبر سیاسی دیگری افتاده است؟»

در همین حال، بابرخان، سخنگوی دولت ایالتی پنجاب گفته است که اگر پرونده قتل به دادگاه برود عمران خان در قتل این وکیل متهم شناخته خواهد شد.

تا هنوز مشخص نیست که چگونه میان افراد مسلح ناشناس و عمران خان رابطه ای وجود دارد.