صحت

شیوع بیماری کانگو در جوزجان جان دو تن را گرفت

مسوولان در ریاست صحت عامه ولایت جوزجان می‌گویند که دو تن به شمول یک پزشک در نتیجه بیماری تب خون دهنده (کانگو) جان باختند و ۵ کارمند صحی دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ذبیح الله حسینی؛ سرپرست صحت عامه جوزجان می‌گوید که یک قصاب مصاب به بیماری کانگو دو هفته پیش به منظور تداوی به بیمارستان ولایتی جوزجان مراجعه کرده بود که از طریق او دو پزشک و چهار کارمند صحی نیز به این بیماری مبتلا شدند.

به گفته وی، یک پزشک بخش بیهوشی این بیمارستان همراه با فرد مصاب جان باخته و پنج تن دیگر با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

آقای حسینی افزوده است که پزشکان تلاش میکنند تا جلو شیوع بیشتر این بیماری را گرفته و مبتلایان را نیز تداوی کنند‌

از سویی هم، مسوولان این ریاست می‌گویند که جهت جلوگیری از شیوع بیماری کانگو و رسیدگی به وضعیت بیماران، شماری از نیروهای لوای شماره یک طالبان و کارمندان صحت عامه، خون اهدا کرده‌اند و سازمان صحی جهان نیز ۹۰ کیت مخصوص را برای این بیماران کمک کرده‌اند.

جمال الدین نوری؛ مسئول بخش امراض ساری صحت عامه جوزجان نیز می‌گوید که بیماران مصاب به تب کانگو در بیمارستان ولایتی قرنطین هستند.

آقای نوری همچنان می‌افزاید که جهت جلوگیری از شیوع این بیماری از طریق رسانه‌ها و منبر مساجد باید به مردم آگاهی‌دهی شود.

در همین حال، عبدالعزیز یک تن از کارمندان بیمارستان جوزجان که به بیماری کانگو مصاب شده است، می‌گوید که پس از مصاب شدن به این بیماری از درد زیادی رنج می‌برد و اما با تلاش‌های پزشکان و قرنطینه وضعیت‌اش را بهتر کرده است.

مریضی کانگو یا بیماری تب خون دهنده یکی از بیماری‌های خطرناک و ساری است که به وسیله حشره‌ای به نام کنه از حیوان به انسان منتقل شده و همین طور از یک فرد به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند.