جهان

درگیری‌های شورشیان مخالف ولادیمیر پوتین با نیروهای روس در خاک روسیه

یک گروه مسلح مخالف حکومت ولادیمیر پوتین می گوید که برای دومین روز پیای در خاک روسیه با نیروهای این کشور درگیر شده است. این گروه که از سوی اوکراین حمایت می شود، می گوید که هدفش کشانیدن نیروهای روس از اوکراین به مرزهای روسیه است.

در همین حال، رییس جمهور روسیه می گوید که اجازه نخواهد داد دشمنان، روسیه را ناامن بسازند. مسکو همزمان از آغاز عملیات نیروهای ویژه چِچِن در شرق اوکراین خبر داده اند.

لژیون آزادی روسیه می گوید که عملیات این گروه بر ضد نیروهای دولتی روسیه در مناطق مرزی با اوکراین ادامه دارد. این گروه روز گذشته از آغاز عملیاتی تازه بر علیه نیروهای ولادیمیر پوتین خبر داده بود.

الکسی بارنوواسکی، سخنگوی شاخه سیاسی لژیون آزادی روسیه گفت: «این بار، شمار بیشتری از نیروهای ما وارد خاک روسیه شده اند. هدف، آزادی منطقه بِلوگرود و سپس پیشروی در خاک روسیه است. هدف نهایی ما، آزادسازی مسکو است.»

دو گروه شورشی مخالف ولادیمیر پوتین پس از آغاز تهاجم مسکو بر اوکراین، بر ضد نیروهای روسیه می جنگند که می گویند هدفشان براندازی حکومت روسیه است.

الکسی بارنوواسکی، سخنگوی شاخه سیاسی لژیون آزادی روسیه گفت: «هدف نخست ما این است که نیروهای روسیه را به عقب نشینی از اوکراین و مستقر شدن در مرزها بسازیم. هدف دوم این است که به روس ها نشان دهیم که ایجاد یک کشور متفاوت، ممکن است و یک گروه مسلح به وجود آمده که برای آزادی می جنگد.»

اما ولادیمیر پوتین می گوید که اجازه نخواهد داد روسیه از سوی دشمنانش بی ثبات شود.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت: «در این اواخر من و همکارانم با موضوع روابط بین قومی در روسیه سر و کار داریم. این موضوع برای ما مهم است زیرا در روسیه بیشتر از یک صد و نود گروه قومی زندگی می کنند. امنیت روسیه نیز به این موضوع پیوند خورده است. بدخواهان ما می خواهند که اوضاع داخل روسیه را مختل بسازند؛ ولی ما تحت هیچ شرایطی اجازه این کار را نخواهیم داد.»

تهاجم روسیه بر اوکراین در حالی ادامه دارد که دو طرف هر بار از حمله های سنگین بر جانب مقابل خبر می دهند اما از تلفات واقعی خود چیزی نمی گویند. اوکراین در این جنگ از سوی غرب پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می شود و روسیه از شمار بزرگی از واحدهای نظامی این کشور و نیز نیروهای چچنی در جنگ کار می گیرد و به تازگی نیروهای ویژه چچن، عملیات تازه ای را در شرق اوکراین آغاز کرده اند.