ورزش

سه خبر کوتاه ورزشی

خداحافظی بوسکتس از بارسلونا، راهیابی جوکوویچ به مرحله سوم رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه و حذف تیم ملی فوتبال ارجنتاین از رقابت‌های زیر بیست سال جهان را در بسته اخبار ورزشی بخوانید.

خداحافظی بوسکتس از بارسلونا

سرخیو بوسکتس، کپیتان تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا پس از ۱۸ سال از این تیم خداحافظی کرد.

او بیش از ۷۰۰ بار برای بارسلونا به میدان رفته و به عنوان یکی از بازیکنان مرکزی این تیم ۹ قهرمانی در لالیگا، هفت قهرمانی در کوپا دِل ری، ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و ۳ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را در کارنامه دارد.

در مراسم خداحافظی بوسکتس از بارسلونا، در کنار هم تیمی‌های کنونی‌اش، دو اسطوره بارسا یعنی جرارد پیکِه و کارلوس پویول هم اشتراک داشتند و لیونل مسی، مهاجم کنونی تیم پی اس جی پیام ویدیویی فرستاده بودند.

آینده سرخیو بوسکتس هنوز روشن نیست؛ اما رسانه‌های اسپانیایی می‌گویند که شاید او با لیونل مسی، به تیم الهلال عربستان سعودی بپیوندد.

پدر لیونل مسی گفته است که او هنوز برای پیوستن به این تیم موافقت نکرده است.

جوکوویچ به مرحله سوم رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه راه یافت

نوواک جوکوویچ، مرد شماره سه تینس جهان با پیروزی در برابر مارتون فوچوویچ از هنگری، به مرحله سوم رقابت‌های تینس آزاد فرانسه راه یافت.

جوکوویچ که صربستانی است، چند روز پیش با نوشتن جمله‌ای در مورد کوزوو که با صربستان دچار اختلاف است، جدالی را در رسانه‌ها به وجود آورد.

در مرحله سوم رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه، جکوویچ با الِخاندرو فوکینا از اسپانیا روبرو خواهد شد که در رده بیست و نهم جهان قرار دارد.

جووکویچ در این رقابت‌ها برای به دست آوردن بیست و سومین گرند اِسلَم تلاش می‌کند که ریکاردی برای او خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ارجنتاین حذف شد

در ادامه رقابت‌های فوتبال مردان زیر بیست سال جهان، نایجریا در یک رقابت هیجانی، ارجنتاین میزبان را حذف کرد.

در این رقابت که چهارشنبه شب برگزار شد، نایجریا در نیمه دوم با دو گل، میزبان را شکست دا‌د و به این ترتیب، ارجنتاین از ادامه این رقابت‌ها بازماند.

نایجریا با این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

در یک رقابت مهم دیگر در این مسابقات، ایتالیا با نتیجه دو بر صفر از سد انگلستان گذشت. تا دقیقه ۸۷ مسابقه دو تیم یک – یک مساوی بودند؛ اما یک پنالتی که از سوی سِزار کاسادی به گول تبدیل شد، ایتالیا را به مرحله بعدی رساند.