جنوب آسیا

عمران خان؛ کمیته‌ای برای مذاکره با دولت پاکستان تشکیل می‌دهد

Former Pakistan prime minister Imran Khan. File photo.

عمران خان؛ نخست وزیر سابق پاکستان گفته است که وی کمیته‌ای برای مذاکره با دولت این کشور می‌سازد تا راه‌های بیرون رفت از جنجال‌های کنونی پاکستان را پیدا کنند.

آقای خان گفته است که اگر این کمیته از سوی دولت قناعت داده شود که کناره‌گیری وی مسایل کنونی این کشور را حل خواهد کرد، وی به آن تمکین خواهد کرد.

وی گفت: «من کمیته تشکیل می‌دهم, من دو موضوع را می‌گویم. اگر آنها (دولت) کمیته را قناعت بدهد که پاکستان بدون عمران خان بهتر خواهد شد و آنها راه حلی دارند. من به‌خاطر کشور کنار می‌کشم. من پا پس می‌کشم، اگر شما (دولت) بتوانید کمیته را قناعت دهید که کشور بدون من خوب اداره می‌شود، من حاضرم کنار بروم.»

آقای خان افزود: «موضوع دوم، آنها کمیته را قناعت بدهند که چه منفعتی در برگزاری انتخابات ماه اکتوبر برای پاکستان خواهد داشت.»

از سویی هم، عمران خان می‌گوید که اتهامات فساد علیه خودش ساختگی است و همکارانش تحت فشار دولت و ارتش قرار دارند و می‌خواند تا پیش از انتخابات ماه اکتوبر حزب‌اش را منحل کنند.

عمران خان گفت: «خوب می‌فهمیم، فکر می‌کنند تحریک انصاف را تا ماه اکتوبر می‌توانند از بین ببرند. اما چه سودی برای پاکستان دارد؟ چرا باید تا ماه اکتوبر صبر کنیم در حالی که کشور رو به زوال است؟ آنها باید ما را در این دو مورد متقاعد کنند.»

عمران خان سال گذشته پس از عدام دریافت رای اعتماد از سوی مجلس نمایندگان این کشور از نخست وزیری برکنار شد.

وی از آن زمان تا هنوز با دولت این کشور کشمکش داشته و ادعا کرده است که ارتش پاکستان پشت موضوع بوده است. اما ارتش این موضوع را رد کرده است.