جهان

سه خبر کوتاه از جهان

درخواست چین از امریکا برای تعامل با پکن، امضای توافقنامه همکاری میان امریکا و گینه نو و دیدار رئیس کمیسیون اروپا با رئیس جمهور کوریای جنوبی را در بسته اخبار جهان بخوانید.

درخواست چین از امریکا برای تعامل با پکن

چین روز دوشنبه از امریکا خواست که از این کشور درک درست داشته باشد و در تعامل‌اش با پکن راه میانه را انتخاب کند تا روابط دو کشور به مسیر اصلی‌اش بازگردد.

مایو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی این اظهارات را بیان کرد که روز یکشنبه جوبایدن رییس جمهور امریکا در نشست رهبران گروه ۷ در جاپان اعلام کرد که به زودی تغییراتی در سیاست واشنگتن در قبال پکن بوجود خواهد آمد.

وزارتخانه، این اظهارات را در پاسخ به جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بیان کرد که احتمال تغییر در روابط ایالات متحده و چین به زودی وجود دارد.

آقای بایدن روز یکشنبه گفت که اعضای گروه هفت با رویکردشان در قبال چین توافق کرده‌اند تا این کشورها برای تمام نیازهایشان به چین وابسته نباشند.

امریکا و گینه نو توافقنامه همکاری امضا کردند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه یک توافقنامه همکاری دفاعی با نخست وزیر گینه نو امضا کرد.
این توافق امکان آموزش مشترک نیروهای دو کشور را فراهم می‌کند و توانایی‌های دفاعی این کشور را نیز افزایش خواهد داد.

بلینکن در دیدار با جیمز ماراپ، نخست وزیر پاپوآ گینه نو، گفت که واشنگتن همکاری با این کشور را افزایش خواهد داد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در گزارشی اعلام کرده است که دو طرف همچنان در مورد توسعه اقتصادی، بحران آب و هوا و اهمیت تداوم تعامل ایالات متحده با کشورهای اقیانوس آرام گفتگو کرده‌اند.

دیدار رئیس کمیسیون اروپا با رئیس جمهور کوریای جنوبی

اورزولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا و چارلز میشل، رییس شورای اروپا، روز دوشنبه با یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی در سیول پایتخت این کشور دیدار کردند.

رویترز گزارش کرده است که طرف در مورد راه‌هایی برای تقویت روابط دوجانبه گفتگو کردند.

این مقام‌ها همچنان از ۶۰ سالگی روابط سیاسی میان سئول و اتحادیه اروپا نیز تجلیل کردند.

به گفته شورای اتحادیه اروپا، رهبران قرار است در دهمین اجلاس اتحادیه اروپا و کوریای جنوبی در مورد مشارکت راهبردی در زمینه‌های امنیت، تجارت و توسعه پایدار نیز بحث کنند.