جهان

۱۰۰ ساعت آشپزی بی‌وقفه؛ برای ثبت ریکارد گینس

هیلدا باسی در شهر لاگاس نایجریا زندگی می‌کند و همه او را به توانایی‌اش در آشپزی‌ می‌شناسند.

او روز پنجشنبه هفته گذشته با هدف ثبت ریکارد خود در کتاب گینس ۱۰۰ ساعت آشپزی بدون وقفه را آغاز کرد و دوشنبه شب آشپزی را پایان داد.

در همین حال هواداران هیلدا در محلی در شهر لاگاس دور هم جمع شدند تا این موفقیت او را جشن بگیرند.

این زن ۲۷ ساله در جریان ۱۰۰ ساعت توانست ۱۱۰ نوع غذاهای مختلف محلی و خارجی را آماده کند و آنها را بین مردم به صورت رایگان تقسیم کند.

هیلدا باسی بعد از ۱۰۰ ساعت آشپزی بدون وقفه گفت: «من از ثبت این ریکارد احساس خوبی دارم. اگر بتوانم این ریکارد را در کتاب گینس ثبت کنم بسیار خرسند خواهم شد و به این کارم افتخار می‌کنم.»

محمدو بحاری، رئیس جمهور نایجریا و بسیاری از سیاستگران این کشور از این آشپز قدردانی کردند و این موفقیت را به او تبریک گفتند.

انی، یکی از هواداران هیلدا در این باره گفت: «با کاری که او انجام داده است تحت تاثیر قرار گرفته‌ام. با این کار، اکنون مردم آغاز به ثبت ریکاردها در زمینه‌های گوناگون حرفه‌ی خود خواهند کرد. باور من هم این است که این یک امتیاز مثبت برای ما است و ما به او افتخار می‌کنیم.»

انیتا آکیارا یکی از افرادی است که در این ساعت‌ها کنار لیندا بوده او می‌گوید: «هیچ زنی نمی تواند حتا یک روز این کار را انجام دهد و بگوید می خواهم ۱۰۰ ساعت آشپزی کنم. حتا ۵۰ ساعت آشپزی فوق العاده است. پس این یک اقدام عالی است و من از او سپاسگزاری می‌کنم.»

در همین حال، نهاد جهانی ریکاردهای گینس در توئیتی گفته است که فعالیت این آشپز را بررسی کرده و سپس درباره ثبت آن در کتاب گینس تصمیم خواهد گرفت.

ریکارد کنونی طولانی‌ترین زمان آشپزی اکنون در اختیار لتا تندن از هند است که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۷ ساعت و ۴۵ دقیقه آشپزی بی‌وقفه را به نام خود ثبت کرد.