جهان

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم رفت

سی‌ان‌ان ترک در تازه‌ترین گزارش خود از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که براساس شمارش ۹۹.۴ درصد صندوق‌های شمارش شده، اردوغان ۴۹.۴ درصد، قلیچداراوغلو ۴۵ درصد و اوغان ۵.۲ درصد رای به دست آورده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز گذشته برگزار شد، بیشترین رای را بدست آورده است، اما تا هنوز نتوانسته بیش از ۵۰ درصد آرا را بدست آورد تا پیروز این دور از انتخابات شود.

او یکشنبه شب که در جمع هوادارانش صحبت می‌کرد، گفت که نتایج کنونی نشان می‌دهد که او در انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه بسیار جلوتر از کمال قلیچداراوغلو، رقیب خود است.

اردوغان در اولین حضور خود پس از بسته شدن شعبات رای گیری گفت که آرای خارج از کشور همچنان در حال شمارش است و وی بیش از ۲.۵ رای از رقیب خود جلوتر است.

اردوغان همچنان تاکید کرد که اگر انتخابات به دور کشانده شود، به تصمیم مردم احترام خواهد گذاشت.

در همین حال، کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون ریاست جمهوری ترکیه نیز بامداد روز دوشنبه گفت که تصمیم مردم برای دور دوم را می پذیرد و افزود که اردوغان در انتخابات روز یکشنبه به نتیجه مورد نظر خود دست نیافته است.

قلیچداراوغلو که در کنار رهبران سایر احزاب در ائتلاف خود صحبت می کرد، گفت که در دور دوم در برابر اردوغان پیروز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی آنادولو، با شمارش بیش از ۹۷ درصد آرا، اردوغان با ۴۹.۳۵ درصد آرا پیشتاز شد و قلیچداراوغلو ۴۴.۹۷ درصد آرا را به دست آورده است.