بازرگانی

یک شرکت خدمات بار هوایی در میدان هوایی کابل کار خود را آغاز کرد

یک شرکت داخلی به نام «مفید گروپ» روز شنبه با افتتاح دفتری خدمات حمل و نقل هوایی محموله‌های بازرگانی را از فرودگاه کابل آغاز کرد.

مقام‌های وزارت صنعت و تجارت گفته‌اند که این اولین اقدام یک شرکت داخلی تحت اداره طالبان است که دست به چنین ابتکاری زده است.

مسوولان این شرکت خصوصی گفته‌اند که آنان خدمات انتقال کالا به سراسر جهان را ارایه می‌دهند. این شرکت در مرحله آزمایشی روز شنبه ۱۸ تن کالای وارداتی وارد کشور کرد.

عبدالکریم عارفی؛ نماینده مفید گروپ گفت: «خدمات ما، حمل و نقل کالا را برای سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند.»

در همین حال، مقام‌های طالبان که در مراسم افتتاحیه خدمات باربری در فرودگاه کابل شرکت کرده بودند، گفتند که از «هر تلاشی» برای بهبود سرمایه‌گذاری در کشور حمایت خواهند کرد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: «ما در حال حاضر دو شرکت قوی به نام‌های کام ایر و آریانا داریم، اما خدمات آنها به خصوص در بخش حمل و نقل کالاها برای ما کافی نیست.»

از سویی هم، بازرگانان انتقال کالا از طریق باربری هوایی را یکی از بهترین گزینه‌ها برای صادرات و واردات در کشور عنوان کرده‌اند.

محمد یاسین، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «در شرایط کنونی محموله هوایی برای افغانستان بسیار مهم است.»

پیش از این، خدمات باربری هوایی توسط شرکت های هواپیمایی مختلف در کشور ارایه می‌شد، اما مقام‌های طالبان گفته‌اند که این شرکت «اولین شرکتی» است که مختص در قسمت حمل و نقل کالا کار می‌کند.