جهان

ادامه تبادل آتش میان اسرائیل و فلسطین

نیروهای اسرائیلی مواضع جهاد اسلامی را روز جمعه بمباران کردند و جهاد اسلامی نیز شهرهای اسرائیل را هدف حمله‌های موشکی قرار داد که بیشتر آن توسط گنبد آهنی اسرائیل رهگیری و از بین برده شدند.

در همین حال درگیری مرزی میان نیروهای اسرائیلی و اعضای جهاد اسلامی پس از چاشت جمعه فروکش کرد و ساکنان غزه یک فلسطینی که در جنگ با نیروهای اسرائیل کشته شده بود را خاکسپاری کردند.

سلیمان زهدی سخنگوی گروه مجاهدین می‌گوید: «برادران ما، مجاهدین، روز گذشته در خط مقدم جبهه در شرق غزه در حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند. آنها مورد هدف نیروهای اشغالگر قرار گرفتند. این راه مجاهدین است، این راه مقاومت و هزینه مقاومت است.»

رویترز گزارش کرده است که از سه شنبه تا کنون جهاد اسلامی بیش از ۸۰۰ موشک را بالای اسرائیل شلیک کرده که از این موشک‌ها از سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل گذشته و به اهدافی در داخل اسرائیل برخورد کرده اند.

تا هنوز دست کم ۳۱ فلسطینی به شمول زنان و کودکان در جریان درگیری سه روز گذشته در غزه کشته شده اند و یک اسرائیلی نیز در حومه تل آویو پایتخت اسرائیل در نتیجه برخورد موشک کشته شده است.

با این حال، مصر تلاش می کند با میانجی‌گری میان دو طرف آتش بس برقرار کند. دو مقام فلسطینی به رویترز گفته اند که طرفین در حال بحث بر سر پیش نویس پیشنهادی قاهره هستند.