ساینس و تکنالوژی

اپلیکیشن اورسی با وعده «پایان» دادن به اخبار جعلی وارد بازار شد

اورسی اپلیکیشنی است که به تازگی وارد جهان تکنالوژی شده است و به دنبال تحول انقلابی در پوشش رویدادهای جهان است.

بنیانگذاران اورسی می‌گویند که فضای مجازی آلوده به خبرهای جعلی و غیرمعتبر‌، آنان را وا داشته است که این اپلیکیشن را ایجاد کنند.

عبدالله خداداد، موسس اورسی می‌گوید: «اورسی یک اپلیکیشن دیگر در مارکت اپلیکیشن‌ها نیست. بلکه روش و متودی است که به شکل انقلابی نشر زنده را دچار تحول می‌کند. اپلیکیشن اورسی با شهروند ژورنالیستان زمینه را فراهم می‌کند که توده‌ها و گروه‌های اجتماعی را مقتدر می‌کند.»

حقیقت ژرف در برابر خبرهای جعلی عمیق

اخبار جعلی تبدیل به چالشی بزرگ برای رسانه‌ها و مردم شده است.

اما اورسی می‌گوید که با ثبت زمان دقیق رویدادها و محل دقیق آن، امکان جعل تصویر روی این اپلیکیشن به صفر می‌رسد.

اگر چندین کاربر هم‌زمان از رویدادی پخش زنده داشته باشند؛ اورسی همه این تصویرها را در کنار هم قرار می‌دهد.

در همه این‌ سال‌ها که رسانه‌های دیداری برای پوشش رویدادها یک یا چندین تصویربردار محدود فرستاده‌اند و با آن تنها بخشی از رویداد را به مخاطبان ارائه می‌کند.

اورسی مدعی است که یک تصویر کامل یا ۳۶۰ درجه از رویدادها را با کنار هم قرار دادن ده‌ها تصویر از زاویه‌های مختلف یک رویداد به مخاطبان می‌رساند.

عبدالله خداداد، موسس اورسی در این باره به آمو گفت: «اورسی در حال حاضر آنچه را که کاربران استفاده می‌کنند یک محصول حداقلی است که با به روز شدن بیشتر، کاربران تجربه‌های بیشتر را کسب می‌کنند.»

این اپلیکیشن به زودی استخدام «شهروند خبرنگار» را نیز آغاز کند.

اگر کاربری در محلی حضور دارد که در آنجا حادثه‌ی رخ داده است و با استفاده از اورسی تصویر آن را همگانی می‌کند، کاربر یا رسانه‌ی دیگری می‌تواند وی‌ را به گونه‌ی اختصاصی برای پوشش آن رویداد استخدام کند و در بدل این تصویرها به او پول بپردازد.

بنیانگذاران اورسی می‌گویند که با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توان یک برداشت واقعی و کامل از جهان را ارایه کرد و به شهروندان نشان داد که در اطراف‌شان چه می ‌گذرد.

اپلیکیشن اورسی در حال حاضر هم با سیستم آی او اس و هم اندروید روی تلفون‌های موبایل قابل نصب است.