جهان

کارمند یک بانک در امریکا چهار همکارش را کشت و جریان حمله را زنده پخش کرد

یک کارمند بانک در امریکا روز دوشنبه با اسلحه در محل کار خود حمله کرد و چهار همکار خود را کشت و ۹ تن دیگر را زخمی کرد.

این رویداد حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح دوشنبه در شهر لوییزویل در ایالت کنتاکی امریکا رخ داد و مهاجم جریان حمله خود را در انترنت به‌گونه‌ی زنده نشر کرد.

اداره پولیس مترو «لوییزویل» گفته است که مهاجم کانر استرجن ۲۳ ساله و کارمند «اولد نیشنل بانک» بوده که در محل رویداد از با ضرب گلوله از پای در آمده است.

ژاکلین گوین ویلارویل؛ رییس پولیس شهر لوییزویل به خبرنگاران گفت که مهاجم با تفنگ مسلح بوده و جریان حمله بالای همکاران خود را به گونه زنده از طریق انترنت پخش کرده است.

ژاکلین گوین ویلارویل، رییس پولیس شهر لوییزویل گفت: «مظنون به سمت ماموران شلیک کرد، سپس ما به تیراندازی پاسخ دادیم و تهدید را متوقف کردیم. مظنون فوت کرده است. این تنها موردی است که من نام مظنون را در این مورد ذکر می‌کنم. مظنون به نام کانر استرجن شناسایی شده است، مرد سفید پوست، ۲۳ ساله که در اولد نیشنل بانک کار می‌کرد.»

پولیس همچنان اعلام کرده است که در این رویداد سه کارمند این بانک به نام‌های جوشوا باریک ۴۰ ساله، ساله، جولیانا فارمر ۴۵ ساله، و جیمز توت ۶۴ ساله و توماس الیوت معاون این بانک جان باخته‌اند.

کریگ گرینبرگ، شهردار لوییزویل تاکید کرد: «واضح بگویم که چه اتفاقی افتاد. این یک عمل شیطانی خشونت‌آمیز بود. و برای اضافه کردن به آن تراژدی، چند ساختمان دورتر، مدت کوتاهی پس از این رویداد، مرد دیگری جان خود را از دست داد و یک زن در اقدامی کاملا خشونت هدفمند متفاوت هدف گلوله قرار گرفت. به نظر می رسد دو حادثه کاملا بی ربط هستند، اما هر دو قربانی گرفته است. هر دوی آنها زخم، غم و عصبانیت مردم را به جا گذاشته‌اند.»

در همین حال، ۹ نفر دیگر به شمول دو افسر پولیس در این تیراندازی زخمی شده‌اند.

به گفته بیمارستان یکی از افسران ۲۶ سال دارد و گلوله به سر وی اصابت کرده و حال او وخیم است.

تا هنوز انگیزه کانر استرجن از حمله به محل کارش مشخص نشده است.

او از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به عنوان کارآموز این بانک کرده و در سال ۲۰۲۲ به گونه رسمی استخدام شده بود.

پولیس همچنان گفته است که استرجن سوابق جرمی نداشته است.