جهان

طوفان و گردباد شدید در امریکا ۲۲ کشته و صدها زخمی برجای گذاشت

در نتیجه طوفان، گردباد و باران شدید در بخش‌های جنوبی و غربی امریکا دست کم ۲۲ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخم برداشتند.

مقامات و رسانه‌های محلی امریکا روز شنبه گزارش دادند که طوفان و گردباد شدید از خود ویرانی‌های زیادی برجای گذاشته و سوی شرق این کشور در حرکت است.

طوفان و تندباد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته و در مسیر خود منجر به قطع شدن خطوط برق، واژگون شدن موترها و افتادن درختان شد.

اداره ملی هواشناسی این روز شنبه نسبت به وقوع طوفان های شدید در یک سوم شرقی ایالات متحده نیز هشدار داد.

جین اسمیت، ساکن وین، ایالت ارکانزاس گفت: «قسمت عقبی خانه خوشبختانه یک بخش آن هنوز آنجاست. بنابرین شب گذشته را در آن بخش از خانه گذراندیم. نه آب، نه گاز، نه برق، اما حداقل به اندازه کافی گرم بود.»

به گفته مقامات گروه‌های امداد پس از وقوع گردباد که روز جمعه در ایالت ارکانزاس امریکا، پنج جسد را از زیر آوارها بیرون کشیدند.

لیزا وردن، معلم یک مکتب در وین ایالت ارکانزاس گفت: «من ۲۵ سال در اینجا تدریس کرده‌ام و اینجا صنف درس من است و زمانی دیروز بیرون آمدم، نمی‌دانستم که این آخرین باری است که در این صنف درس می‌دهم. منظورم این است که خدا از این شهر محافظت کرد و او دوباره آن را بازساری خواهد کرد و همه چیز دوباره خوب خواهد شد.»

در همین حال مقامات امریکایی، چهار کشته در ایالت ایلینویز، سه کشته در ایالت ایندیانا و هفت کشته دیگر نیز در مک‌نیری کاونتی در مرز «می سی سی پی» گزارش کرده‌اند.

این در حالی است که یک هفته پیش طوفان و گردباد شدید شهرک رولینگ فورک «می سی سی پی» را در نوردید که در نتیجه ۴۰۰ خانه ویران و ۲۶ نفر نیز کشته شدند.