جهان

صندوق بین‌المللی پول: کشورهای قدرتمند از کشورهای ضعیف پشتیبانی کنند

صندوق بین‌المللی پول از کشورهای با اقتصاد قدرتمند خواسته است که کشورهای آسیب پذیر و آنهایی که دچار بدهی هستند را کمک کنند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول که روز پنجشنبه در نشست سالانه «انجمن بوآیو برای آسیا» صحبت می‌کرد، گفت که مردم در کشورهای کم درآمد در جریان سه سال گذشته آسیب جدی دیده‌اند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بی‌ المللی پول گفت: «ما به کار شیوه‌های جهانی سریع‌تر و کارآمدتر برای حل مشکل بدهی این کشورها نیاز فوری داریم. به هر حال، چنین کار شیوه‌هایی مزایای قابل توجهی را هم برای طلب‌کاران و هم برای بدهکاران فراهم می‌کند و موفقیت در این زمینه می‌تواند یک منبع مهم بلاتلکیفی در جهان را از بین ببرد.»

خانم جورجیوا تاکید کرد که دولت‌ها باید با ایجاد سیاست‌های مالی هدفمند از شهروندان آسیب‌پذیر و کسانی که بیشتر در معرض ناامنی غذایی قرار دارند و نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند، محافظت کنند.

نشست سالانه «انجمن بوآیو برای آسیا» با میزبانی چین در جزیره تفریحی هاینان در جنوب این کشور تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

در این نشست حدود ۲هزار نماینده از ۵۰ کشور جهان شرکت کرده‌اند.

«انجمن بوآیو برای آسیا» یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۲۰۰۱ با هدف ترویج یکپارچگی اقتصادی منطقه‌ای و نزدیک‌تر کردن کشورهای آسیایی در زمینه توسعه با حضور ۲۵ کشور آسیایی و آسترالیا بنیانگذاری شد.