افغانستان

احمد مسعود: ممنوعیت برگزاری جشن نوروز یک «پروژه سیاسی» است

عکس از آرشیف

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی در یک پیام تصویری به مناسبت نوروز و ممنوعیت طالبان از برگزاری جشن نوروز این کار طالبان را یک «پروژه سیاسی» می‌داند.

او می‌گوید: «تلاش مذبوحانه طالبان برای زدودن ارزش‌ها و فرهنگ‌های کهن مردم ‌ افغانستان جز یک کار سیاسی، یک پروژه برای زدودن، یک توطئه سیاسی و تلاش مزبوحانه سیاسی چیز دیگری نیست.»

او می‌گوید که طالبان در یک سال گذشته به نقض حقوق بشر و نقض حقوق زنان پرداخته‌اند و به رابطه با گروه‌های افراطی ادامه دادند و افغانستان را به زندان مردم و پناهگاه امن تروریستان مبدل ساختند، این عملکرد طالبان سبب انزوای افغانستان در جهان شده است.

وی بر ایستادگی در برابر طالبان تاکید کرد و گفت که جبهه مقاومت ملی با امکانات کم تلفات سنگینی بر طالبان وارد کرده است.

او می‌گوید که عملکرد طالبان فشارهای جهانی را افزایش داد و جامعه جهانی و کشورهای اسلامی دانستند که طالبان از نام اسلام سو استفاده می کنند.

احمد مسعود تاکید کرد که به رسمیت شناختن طالبان ناممکن شده است و صف آرای های نظامی، سیاسی و مدنی در برابر طالبان افزایش یافته است.

رهبر جبهه مقاومت ملی می‌گوید که این جبهه اشتباهاتی در یک سال گذشته داشت، اما مقاومت برای آزادی افغانستان ادامه دارد و انگیزه در برابر ظلم وجود دارد.

وی گفت که طالبان به جان و‌ مال مردم افغانستان تجاوز کرده‌اند اما این جبهه برای مبارزه در برابر این گروه آماده است.

مسعود خطاب به اعضای جبهه کوتاهی‌های این جبهه را پذیرفت و از «هتک حرمت» از سوی برخی‌ها به آدرس شخصیت‌ها سخن زد و بر وحدت تاکید کرد.

او گفت از اختلافات و دوری «دشمن» نفع خواهد برد.

احمد مسعود از مردم افغانستان خواست «شانه به شانه» برای نجات کشور تلاش کنند.

او گفت که در سال نو برای «اتحاد» میان مردم خواهد کوشید.

رهبر جبهه مقاومت به کشته شدن استاد برهان الدین ربانی رهبر جمعیت اسلامی و رییس جمهور پیشین از سوی طالبان اشاره کرد و طالبان را « بغاوت گر» خطاب کرد.

او از تمامی سیاست گران افغانستان خواست در برابر طالبان صف واحد را تشکیل دهند و برای ارزش های مشترک تلاش کنند.

او خطاب به کشورهای منطقه گفت که همسویی با طالبان به سود آنان نیست. و هر تعاملی با طالبان ضد ارزش‌های کشورهای دیگر است.

جبهه مقاومت با این هم بر مذاکره برای به دست آمدن حقوق مردم تاکید کرد.

احمد مسعود گروهای القاعده، داعش و طالبان را «تاریک اندیش جاهل و ظالم» دانست و گفت که در برابر این گروه.ها پیروز خواهند شد.