جهان

پشتیبانی هواداران عمران خان از اقدام قانونی در برابر پولیس

Photo: Reuters

هواداران عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان امروز دوشنبه از اقدام آقای خان برای اقدام قانونی در برابر پولیس از بهر هجوم بر خانه او در لاهور، پشتیبانی کردند.

پولیس پاکستان پس از آن که آقای خان برای اشتراک در جلسه دادگاه به اسلام آباد رفت، بر خانه او در لاهور هجوم برد، اقدامی که خشم بیشتر هواداران این سیاستگر پاکستانی را بر افروخت.

جهانگیر چودری، عضو حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، گفت: «از ترس این که بسیاری از کارمندان حزب در راه‌پیمایی خان اشتراک کنند، پولیس آغاز به هجوم بر خانه‌ها کرد. آنان خانواده‌های ما را اذیت می‌کنند. آنان خشن هستند. آنان خانواده‌های اعضای حزب را اذیت می‌کنند. وقتی عمران خان در قدرت بود، این گونه ترفند‌های پست انجام نمی‌شد.»

سلمان یوسف، یک عضو دیگر این حزب، گفت: «بلی، ما در برابر پولیس پرونده باز می‌کنیم. از دید من فواد چودری (یک مقام حزب عمران خان) به دادگاه رفته است. ما به دادگاه خواهیم رفت و در برابر نیروهای پولیس که به این خانه هجوم بردند اقدام قانونی خواهیم کرد. اگر آنان اجازه نامه می‌داشتند، هر کارگر در این‌جا با آنان همکاری می‌کرد. اما آنان این را نداشتند و به جای آن به این خانه حمله کردند.»

پولیس ده‌ها تن از هواداران عمران خان را در چند روز اخیر در لاهور و اسلام‌آباد بازداشت کرده است.

آقای خان از زمان برطرف شدن از قدرت، راه‌پیمایی‌های گسترده راه‌اندازی کرده است و در برابر وی چند پرونده ثبت دادگاه شده اند.