جهان

زلزله در اکوادور جان ۱۴ نفر را گرفت

در نتیجه یک زمین لرزه با قدرت ۶.۸ ریشتر در اکوادور و شمال پرو دست کم ۱۴ نفر کشته و چندین خانه، مکتب و مرکز صحی ویران شده است.

رویترز گزارش داده است که گروه‌های امداد بیشترین اجساد قربانیان را از ولایت ال اوروی این کشور که بیشترین آسیب را دیده از زیر آوار بیرون کشیدند.

گیلرمو لاسو، رییس‌جمهور اکوادور گفته است که تمامی وزارتخانه‌ها برای پاسخگویی به شرایط اضطراری فعال شده‌‌اند و خطر سونامی در این کشور امریکای جنوبی وجود ندارد.

گیلرمو لاسو، رییس‌جمهور اکوادور در این باره گفت: «طبق گزارش انستیتیوت اقیانوس شناسی، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد سونامی وجود ندارد. این زمین لرزه روز شنبه ساعت ۱۲:۲۲ (به وقت محلی) رخ داد و پس لرزه‌ای در مقیاس ۴.۸ ریشتر و زمین لرزه سوم در ساعت ۱۲:۵۵ (به وقت محلی) در مقیاس ۳.۷ ریشتر رخ داد.»

او ادامه داد که تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن ۱۴ تن، ۱۳ مورد در ولایت ال اورو و یک مورد در ولایت آزوای گزارش شده است.

تعدادی نیز در این زمین لرزه مجروح شده‌اند که در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند و خانه‌هایی در ولایت ال اورو و هم در ولایت آزوای ویران شده است. ما تصمیم داریم تمام وزارتخانه‌ها را بسیج کنیم.

مرکز زمین شناسی ایالات متحده اعلام کرده است که این زمین لرزه با قدرت ۶.۸ ریشتر، در عمق ۶۶.۴ کیلومتری در ولایت گوایاس رخ داده است.

براساس گزارش‌ها در این رویداد سازمان ارتباطات ریاست جمهوری اکوادور شمار قربانیان این زلزله را ۱۴ نفر اعلام کرده است.

به گفته این سازمان ۱۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این سازمان همچنان گفته است که دست کم هفت خانه ویران شده و ۵۰ خانه دیگر نیز آسیب دیده‌اند. حدود ۲۰ ساختمان آموزشی و بیش از ۳۰ مرکز بهداشتی درمانی نیز آسیب است.

از سویی هم، مقامات پرو گفتند که این زمین لرزه در منطقه شمالی این کشور نیز احساس شد، اما تا به کسی آسیبی نرسیده است.