جهان

ترامپ بعد از ۲ سال به فیسبوک و یوتیوب بازگشت

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده روز جمعه پس از ۲ سال با انتشار یک ویدیو با عنوان «من برگشتم» به فیسبوک و یوتیوب بازگشت.

ترامپ پس از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در ۶ جنوری ۲۰۲۰ از اکثریت شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و یوتیوب منع شده بود.

ویدیو که آقای ترامپ از آن برای اعلام برگشت دوباره‌اش به این شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد، ویدیو مربوط به لحظات پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ شبکه تلویزیونی «سی ان ان» بود که در آن آقای ترامپ از هواداران‌اش به دلیل منتظر ماندن آنها معذرت می‌خواهد.

یوتیوب صبح روز جمعه کانال آقای ترامپ در این شبکه را بازگشایی کرد، کمپنی «متا» اوایل سال روان میلادی حساب کاربری آقای ترامپ را در انستاگرام و فیسبوک بازگشایی کرده بود.

حساب توییتر او در ماه نوامبر توسط مالک جدید این شبکه، ایلان ماسک بازگشایی شد، اما ترامپ هنوز در توییتر فعالیتی نکرده است.

یوتیوب در توییتی با اشاره به اقدام خود برای بازگرداندن حساب کاربری ترامپ گفت: «ما به دقت خطر ادامه خشونت در دنیای واقعی را ارزیابی کردیم، در حالی که فرصت رای دهندگان را برای شنیدن یکسان از نامزدهای اصلی ملی در آستانه انتخابات متعادل می‌کنیم.»

سخنگوی کمپین او به فاکس نیوز دیجیتال گفت که بازگشت به فیس بوک «ابزار مهمی برای کمپین ۲۰۲۴ برای دسترسی به رای دهندگان خواهد بود.»

رئیس جمهور سابق امریکا در اواخر سال ۲۰۲۱ پلتفرم رسانه اجتماعی خود را به نام «Truth Social» را تأسیس کرد که در زمان ممنوعیت خود از توییتر و متا برای برقراری ارتباط با حامیانش به آن تکیه می‌کرد.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا با استفاده از صفحات اجتماعی برای پیشبرد کارزار انتخاباتی خود توانست مطالب خود را به دسترس رای دهندگان قرار دهد.

تحلیل‌گران بر این باور هستند که برگشت دوباره ترامپ به این شبکه می‌تواند تاثیری بسیار زیادی بر روند کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ او داشته باشد.

مخالفان بازگشت ترامپ به پیام‌های او در سایت (Truth Social) جایی که او نزدیک به میلیون دنبال کننده دارد، اشاره می‌کنند و می‌گویند که او همچنان به انتشار همان مطالبی که منجر به ممنوعیت از همین صفحات شد ادامه می‌دهد.