جهان

عمران خان: من ثابت می‌کنم ملت با من است یا با حکومت

Photo: Reuters

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در یک نوار تصویری به هوادارانش گفته است که ثابت خواهد کرد «ملت با او است یا با حکومت پاکستان.»

وی در این نوار تصویری گفته است که تاکنون ۲ بار تصمیم گرفته است که راهپیمایی کند اما به علت مشکلات امنیتی و فشار‌های حکومت پاکستان موفق به این کار نشده است.

نخست وزیر پیشین پاکستان در این نوار تصویری به هوادارانش تاکید کرده است که «پس از بازداشت من نیز به راهپیمایی ادامه دهید و ثابت کنید که شما یک قوم زنده هستید.»

عمران‌خان افزوده است: «پولیس برای بازداشت من آمده است. خداوند برای من هر چیزی داده؛ من برای شما می‌جنگم. همیشه مبارزه کرده‌ام و خواهم جنگید. اما اگر مرا بازداشت کنند و یا بکشند شما باید به خیابان‌ها بیایید و برای به دست آوردن حقوق‌تان مبارزه کنید تا ثابت شود که شما به جز من(عمران‌خان) نیز یک قوم زنده استید.»

او به هوادارانش در ارتش پاکستان گفته است که در برابر تصمیم‌هایی مقابله کنند که یک«فرد» به سود خود می‌گیرد.

عمران‌خان درحالی این پیام را ثبت کرده است که پولیس پاکستان برای بازداشت عمران خان در لاهور پاکستان به دنبال وی رفته است.

گزارش‌هایی نیز مطرح شده است که هواداران عمران‌خان با پولیس پاکستان درگیر شده‌اند تا از بازداشت نخست وزیر پیشین پاکستان جلوگیری کنند.

گفته شده است که هواداران حزب تحریک انصاف پاکستان به سوی نیروهای پولیس این کشور سنگ پرتاب کرده‌اند اما نیروهای پولیس از گاز اشک‌آور‌ برای پراکنده ساختن هواداران آقای خان استفاده کرده است.

پولیس پاکستان درحالی برای بازداشت عمران‌خان اقدام کرده است که آقای خان به گردآوری پول برای حزب اش و برای تقویت خشونت در برابر مقام‌های حکومت پاکستان متهم است.

در دو هفته پسین، این دومین باری‌است که نیروهای پولیس ویژه اسلام‌آباد برای بازداشت عمران‌خان به لاهور رفته‌اند.