جهان

شورشیان در کانگو ۱۹ نفر را کشتند

شورشیان بامداد روز یکشنبه با حمله به یک روستا در شرق جمهوری دموکراتیک کانگو دست کم ۱۹ نفر کشتند و یک مرکز پزشکی را نیز آتش زدند.

به گفته دو مقام کانگو و یک روستانشین، این حمله حوالی ساعت یک بامداد به وقت محلی بالای کییریندا در ولایت کیوو این کشور رخ داده است.

لوانزو کامباله، ساکن روستای کییریندرا و یکی از بستگان قربانیان در این باره گفت: «نیروهای دموکراتیک متفقین ساعت یک بامداد آمدند و در حین بازدید از موتانگا چندین نفر را کشتند. بعد از عملیات آنها دو برادرم را بستند. خوشبختانه آنها نمرده‌اند. آنها را به بیمارستان کیوندو منتقل کردند. شورشیان دو خواهرم را با خود برده‌اند.»

در همین حال برنادت کویرا، یکی از روستاییان که از این حمله جان سالم به در برده به رویترز گفته است که در خانه خواب بوده است که صدای انفجار هاوان شنیده است.

برنادت کویرا، یکی از روستاییان و شاهد عینی ماجرا می‌گوید: «فکر می‌کردیم، اینجا می‌میریم. به فضل (خدا)، این مهاجمان از محوطه خانواده من خارج شدند و رفتند تا افراد دیگری را در راه بکشند. مغازه‌ها را غارت کردند. ما شانس داشتیم که خانه را ترک کرده و به بوته زار فرار کنیم.»

این در حالی است که هفته گذشته شورشیان بالای یک روستانی دیگر در چند کیلومتری این روستا حمله کردند و دست کم ۳۵ نفر را کشتند و خانه‌های مردم را نیز آتش زدند.

ارتش کانگو نیروهای دموکراتیک متفقین، یک گروه مسلح یوگاندایی مستقر در شرق کنگو که با داعش بیعت کرده و حملات پی هم بر روستاها انجام می‌دهد را مقصر دانست.