افغانستان

بازداشت دو تن در غور به اتهام داشتن رابطه جنسی

منابع در ولایت غور از بازداشت و زیر نظارت گرفتن یک زن و مرد متاهل از سوی البان به اتهام «رابطه نامشروع» خبر می‌دهند و می‌گویند که طالبان روز پنجشنبه ۴ ماه حوت در ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت یک مرد را به اتهام داشت «رابطه» با یک زن متاهل بازداشت کرده اند و یک زن را نیز زیر نظارت گرفته اند.

منابع گفته اند که طالبان پرونده های این دو تن را به نهاد های عدلی و قضایی زیر اداره خود فرستاده اند.

منابع گفته اند این مرد هنگامی از سوی طالبان بازداشت شد که زنی در شفاخانه این منطقه نوزادش را سقط کرد، به گفته این منابع این زن که همسرش از دو سال بدینسو به ایران رفته است در خانه این مرد کرایه نشین بود، اما در نتیجه «رابطه» با این مرد حامله شده بود و هنگامی که برای سقط نوزادش به شفاخانه ولسوالی لعل رفته بود، طالبان از این مساله آگاه شدند و مرد را بازداشت کردند. اکنون این زن که در شفاخانه بستری است زیر نظارت طالبان قرار دارد.

منبع در ولسوالی لعل و سرجنگل غور که نخواست نامش گرفته شود به خبرنگار تلویزیون آمو می گوید:« شوهر این زن چند سال است که در ایران بخاطر کار رفته و همی زن در خانه یک مرد دیگر با اولاد هایش زندگی می کرد و با این زن رابطه جنسی داشته و زن حامله شده بود و دیروز طفل خود را همی زن سقط کرده.»

یک منبع دیگر نیز با تایید این موضوع به خبرنگار تلویزیون آمو می گوید که مرد و زن که به اتهام رابطه جنسی بازداشت شده اند باشنده گان روستای«جوی بدل میانه» ولسوالی لعل و سرجنگل هستند.

طالبان نیز در خبرنامه یی از بازداشت یک مرد به اتهام داشن «رابطه جنسی» خبرداده اند و گفته اند که پرونده این مرد به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده است.

خبرنامه در مورد زن بازداشت شده چیزی نگفته است.

این دو تن در حالی از سوی طالبان بازداشت شده اند که پیش از این نیز طالبان در این ولایت شماری از پسران و دختران را به اتهام بر قراری رابطه نامشروع بازداشت و برخی از آنان را در برابر چشمان مردم شلاق زده اند.

پیش از این طالبان چند بار زنان را به اتهام «رابطه نامشروع» «سنگسار» کرده اند.