جهان

وزیر دفاع امریکا: اوکراین در بهار، حمله‌ی تهاجمی علیه روسیه انجام می‌دهد

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که انتظار می‌رود در بهار سال آینده شاهد انجام یک حمله تهاجمی اوکراین علیه روسیه باشیم.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز ۲۵ دلو ۱۴۰۱ در نشست خبری که در مقر ناتو در بروکسل برگزار شد، تاکید کرد که انتظار می‌رود، اوکراین در بهار امسال حمله‌ای را علیه روسیه انجام دهد.

سی ان ان به نقل از وزیر دفاع امریکا گفته است که اوکراین می‌خواهد در اولین لحظه ممکن کاری انجام دهد که «شرایط در میدان نبرد را به نفع خودش پایان بخشد.»

آقای آستین که پس از نشست گروه تماس دفاع اوکراین در مقر ناتو سخن می‌گفت، تاکید کرد: «ما انتظار داریم که در بهار شاهد انجام یک حمله باشیم و به همین دلیل، ما همه شرکای گروه تماس دفاعی اوکراین سخت تلاش کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها توانایی زرهی و آتش لازم را دارند تا بتوانند میدان جنگ را به گونه‌ی که می‌خواهند تغییر دهند.»

آستین این گفته‌ها را در حالی مطرح می‌کند که دبیرکل ناتو از آمادگی روسیه برای تشدید جنگ با اوکراین خبرداده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز سه‌شنبه در بروکسل گفت که مسکو برای جنگ بیشتر آماده می‌شود.

آستین و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای ایالات متحده امریکا، برای نهمین نشست گروه تماس دفاعی اوکراین که بر حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه تمرکز دارد، در بروکسل هستند.

آستین همچنین در نشستی با وزرای دفاع ناتو شرکت می‌کند.

در همین ‌حال؛ واشنگتن پست گزارش داده است که دبیرکل ناتو از متحدان غربی اوکراین خواسته است تا مهمات بیشتری برای مقابله با حمله روسیه، به کی‌یف ارسال کنند.

او گفته است: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دو اشتباه راهبردی بزرگ مرتکب شد. او قدرت و شجاعت مردم اوکراین و نیروهای مسلح آن و همچنان اتحاد و عزم ناتو و شرکا را دست‌کم گرفت.»

از تهاجم روسیه به اوکراین نزدیک به یک سال می‌گذرد. هرچند آمار مشخصی از شمار کشته‌های دو طرف در دست نیست، اما رسانه‌ها به نقل از وزارت دفاع اوکراین گفته‌اند که ده‌ها هزار سرباز روس و همچنان بیش از ۲۰ هزار سرباز اوکراینی تاکنون در این جنگ کشته شده‌اند.