ورزش

هدیه‌ای از افغانستان برای لیونل مسی

اعضای یک تیم جوان و خلاق، نماد (لوگوی) جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر را ساخته‌اند و قصد دارند که آن را برای لیونل مسی، بازی‌کن مشهور دنیای فوتبال اهدا کنند.

باز محمد فیضی که از طراحان این نماد است، می‌گوید که قصد دارند با این کار به دنیا یادآوری کننند که مردم افغانستان نباید نادیده گرفته شوند.

وی ادامه داد: «با این کار به دنیا یادآور می‌شویم که هرچند نظام در افغانستان تغییر کرده‌است؛ اما مردم وجود دارند و نباید فراموش شوند. مردم افغانستان استعداد فوق‌العاده‌ای دارند و سزاوار بهترین‌ها هستند.»

این جوان هنرمند، گواهی‌نامه‌ی حقوق و علوم سیاسی دارد و ۹ سال با رسانه‌های خصوصی افغانستان به حیث خبرنگار همکاری کرده‌است.

فیضی گفت: «مسلک دوم من خبرنگاری است. بنا به شرایطی که به وجود آمده، ادامه‌ی کار خبرنگاری برایم دشوار شد و یک چینل یوتیوب را ایجاد کردم تا بتوانم پول حلال پیدا کنم.»

او درباره‌ی ساخت نماد جام جهانی فوتبال قطر ادامه داد که ساخت این نماد دو هفته را در بر گرفت و شش تن در ساخت آن سهم داشتند: «زیر بنای آن از تخته است وحدود ۸ هزار نگین دو میلی به دو رنگ درآن کار شده‌است.”

این جوان هنرمند تاکید کرد که این نماد در روزهای پایانی جام جهانی درحال ساخت بود تا به تیم برنده و بهترین بازی‌کن آن هدیه شود که خوش‌بختانه مسی سزاوار دریافت آن شد.

او درباره‌ی چگونگی فرستادن این نماد گفت: «در تلاش هستیم تا از طریق شرکت‌های ترانسپورتی و یا هم از طریق کشور سوم، این هدیه را برای مسی ارسال کنیم.»

 لیونل مسی، هفته‌ی گذشته توانست همراه با دیگر بازی‌کنان تیم ملی فوتبال ارجنتاین، قهرمان مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر شود.